CBRE

CBRE lanserar researchdatabas

Pressmeddelande   •   Aug 14, 2013 11:12 CEST

Under sommaren har CBRE lanserat Global Research Gateway, en ny webbaserad portal som gör det möjligt för alla att ta del av CBRE:s unika och världsomspännande research avseende kommersiella fastigheter.

Global Research Gateway (www.CBRE.com/researchgateway) samlar, för första gången, all CBRE:s globala research till en gemensam plattform. Via denna plattform blir företagets drygt 3000 olika rapporter som produceras varje år – globala, regionala och lokala – tillgängliga. The Gateway, ger besökaren möjlighet att använda avancerade sökfunktioner och genom att registrera sitt specifika intresse matchas önskemålen och databasen ger besökaren tillgång till den information som efterfrågas.

Mikael Wallgren, VD på CBRE i Sverige, säger:

"CBRE Global Research Gateway är en viktig pusselbit för oss när det gäller att tillgodose våra kunder med användbar och högkvalitativ marknadsinformation. Denna tjänst visar CBRE:s position som marknadsledande global aktör i branschen."

Dr. Raymond Torto, Global Chairman, CBRE Research, tillägger:

"Global Research Gateway ger oss nu möjlighet att erbjuda våra kunder över hela världen kundanpassad research och data. Det är ett betydelsefullt steg framåt när det gäller hur vi skräddarsyr och levererar vår research."

Om CBRE
CBRE Group Inc. är världens största företag inom fastighetsrådgivning med huvudkontor i Los Angeles, USA (baserat på 2012 års omsättning). Företaget har ungefär 37.000 anställda och fler än 300 kontor som stödjer fastighetsägare, investerare samt hyresgäster över hela världen.
I Sverige har CBRE två kontor, i Stockholm och Göteborg, där vi är runt 50 anställda. CBRE i Sverige erbjuder strategisk rådgivning inom ett flertal områden – fastighetstransaktioner, hyresgästrepresentation, uthyrning och utveckling, samt värdering. Vi arbetar även med research och erbjuder konsulttjänster. Vi har sex olika affärsområden – Capital Markets, Office Leasing, Retail & Logistics Advisory, Retail Tenant, Valuation Advisory och Corporate Services. Läs mer om oss på våra webbsidor, www.cbre.se eller www.cbre.eu