CC2 Design

CC2 Design utökar sitt utbud av tjänster

Pressmeddelande   •   Okt 18, 2012 17:07 CEST

Nu utökar CC2 Design sitt utbud av tjänster och erbjuder även viss grafisk design såsom logotyper och visitkort. De senaste projekten har varit en logotyp till Knivhuset.com och motiv på nappar åt Esska, som är en av Sveriges största inom barnprodukter, som kommer att säljas hos varudaglighandeln.

För att nå maximal kund- och användarnytta tillämpas designmetodik i alla projekt. Problem, krav och behov identifieras för att i slutprodukten se till att lösa samt uppfylla dessa. Företaget arbetar också utifrån "Design för alla". Design för alla handlar mycket om att utveckla och skapa användarvänliga och funtionella produkter som inkluderar alla användare.

_____________________________

Kort om företaget:
CC2 Design är ett relativt nystartat designkonsult företag inom industridesign (produktutveckling) med säte i Hofors. Hofors ligger i Gästrikland, 6 mil väster om Gävle. Företaget drivs av Cecilia To som jobbar med kunder runt om i Sverige.

Satsa på en genomtänkt design - det finns stora vinster att göra!