CCM Hockey

CCM Skillscamp 2013

Pressmeddelande   •   Jul 03, 2013 09:48 CEST

CCM Skillscamp kommer till Europa och Sverige

80 spelare i åldern 13-14år är utvalda att få en hockeyupplevelse dom sent kommer att glömma. CCM Skillscamp handlar om att göra dig som individ till en bättre hockeyspelare genom att du under en dag kommer att tränas av några av Europas bästa coacher och spelare. I Sverige kommer coacherna att vara Johan Tornberg, Robert Nordmark och Andreas Ögren.

Campen som är baserad på 2012 Skillscamp i Nordamerika kommer under 2013 genomföras på 10 utvalda platser runt om i Europa i sex olika länder (Sverige, Ryssland, Finland, Schweiz, Tjeckien och Tyskland). CCM Skillscamp kommer att göra två nedslag i Sverige, den 20:e juli i Segeltorp och den 27:e juli i Frölundaborg.

Dagen kommer att innehålla is-pass, fys-pass, teori och hälsolära samt tid för avkoppling i CCM mediazone där spelarna kommer att intervjuas “NHL style”
Varje spelare kommer att får prova den senaste hockeyutrustningen från CCM däribland nya RBZ skridskon och RBZ Stage 2 klubban som släpps i butik under sommaren.

Även för föräldrarna kommer det att finnas en familjehörna där det kommer att ske föreläsningar inom hälsa, säkerhet och utvecklingen inom hockeyn.

Tre av de spelare som var med på 2012:s camp i Nordamerika är numera ansikten för CCM varumärkes kampanj ”Start your legend”, vem kan det bli för Europa 2013…

Reebok-CCM Hockey är ett dotterbolag till adidas-Group med huvudkontor i Montreal. Bolaget med verksamhet i Kanada, USA och Europa är världens största designer, tillverkare och marknadsförare av hockeyutrustning och tillhörande kläder med två av de mest erkända hockey varumärkena: Reebok Hockey och CCM Hockey. Reebok-CCM Hockey utrustar mer professionella hockeyspelare än något annat företag, inklusive superstjärnor som Sidney Crosby och Gabriel Landeskog. Reebok-CCM Hockey är den officiella partnern till NHL (National Hockey League), American Hockey League, Canadian Hockey League samt fler internationella hockey förbund. I Sverige är Reebok-CCM Hockey Official-partner till Trekronor och flertalet etablerade elitserieklubbar som Färjestad, Linköping och Skellefteå.