CC2 Design

Cecilia To representerade Gävleborgs län i "SKAPA Framtidens Innovatör 2012"

Pressmeddelande   •   Okt 17, 2012 13:57 CEST

Nu är Sveriges största innovationstävling avgjord och tyvärr så blev det inget pris för Cecilia To från Hofors som representerade Gävleborgs län. Men hon har stora förhoppningar och planer på att vidareutveckla sin produkt för att i snar framtid kunna lansera den.

idén kom till under hennes studier på designutbildningen men som sedan lagts på hyllan. Cecilia gjorde en marknadsundersökning av pipmuggar för vuxna och upptäckte med förvåning att de hade samma utformning som pipmuggar för småbarn, två handtag på sidorna och en sugpip på ovansidan. – Ska vuxna behöva använda en mugg som är utformad för småbarn?, undrar hon. Nu hoppas hon med sin idé kunna ersätta dagens pipmuggar för personer med nedsatt handfunktion med en snygg, stilren och innovativ produkt.

--------------------------------------------------

Mer om "SKAPA Framtidens Innovatör 2012":

En fjärdedel av de närmare 60 000 nyregistrerade företagen under 2009 startades av personer under 30 år. För att uppmuntra ännu fler unga att våga tro på sina idéer och bidra till Sveriges utveckling lanserades 2011 utmärkelsen SKAPA Framtidens Innovatör.

Satsa på en genomtänkt design - det finns stora vinster att göra!