Advokatfirman Cederquist KB

Cederquist biträder Mobilaris AB i samband med Atlas Copcos investering i Mobilaris Mining Intelligence

Pressmeddelande   •   Jun 08, 2017 11:28 CEST

Cederquist har biträtt Mobilaris AB i samband med Atlas Copcos investering i Mobilaris Mining Intelligence. Cederquists team består av Petter Wirell och Sebastian Rosvall. Investeringen innebär att Atlas Copco kommer att förvärva 34% av Mobilaris MCE AB, ett mjukvaruföretag baserat i Luleå och för närvarande en del av Mobilaris AB. Mobilaris MCE erbjuder Mining IoT (Internet of Things) för positionering i realtid. Mjukvaran används för gruvdrift underjord, tunnelbygge och annan anläggning. För vidare information hänvisas till pressmeddelande publicerat av Mobilaris och Atlas Copco som finns tillgängligt på www.mobilaris.se och www.atlascopcogroup.com.

Cederquist är en av Sveriges ledande affärsjuridiska byråer. Vi genomför våra uppdrag med personligt engagemang och ett pragmatiskt angreppssätt baserat på en djup förståelse för våra kunders verksamhet. Vi erbjuder legal spetskompetens som tillför nytta. Cederquist har idag 100 jurister samlade under ett tak i centrala Stockholm.