Cellpoint Connect AB

Pressmeddelande   •   Dec 16, 2009 09:59 CET

(Aktietorget: CPNT)

Handeln i CellPoint Connect AB:s aktie tillfälligt handelsstoppad

Styrelsen i CellPoint Connect AB har per onsdag den 16 december beslutat att tillfälligt stoppa handeln i bolagets aktie på Aktietorget i avvaktan på att den pågående förhandlingen med nya finansiärer till verksamheten och samtal gällande andra nya strategiska samarbeten slutförs. Denna finansiering avser en viss förändring och en tydlig förstärkning av bolagets strategi och även en förbättring av möjligheten att återta affärsverksamheten inom dotterbolaget Microsound A/S som försattes i konkurs i november. Bolaget kommer inom kort att utkomma med ytterligare information och ny kallelse till bolagsstämma där även bolagets revisorer PricewaterhouseCoopers kommer att uttala sig bolagets nuläge och framtidsutsikter.

För ytterligare information kontakta:

Katarina Henriksson
katarina.henriksson@cellpoint.com

Michael Mathiesen
michael.mathiesen@cellpoint.com

CellPoint Connect utvecklar, tillverkar och marknadsför Bluetooth headsets och trådbundna headsets till bl.a. mobiltelefoner, MP3-spelare och datorer. Alla headsets är försedda med CellPoints EarClick™ teknik. Bolaget utvecklar, tillverkar och marknadsför även hörselförstärkare för personer med nedsatt hörsel. CellPoint är en internationell koncern med huvudkontor i Stockholm. CellPoint har även kontor i Norge, Kina och Kanada med marknader i hela Europa, Nordamerika, Latinamerika och Asien. CellPoint är noterat på Aktietorget i Stockholm (www.aktietorget.se) med kortnamn: CPNT. Mer information finns på www.cellpoint.com