Centerpartiet

Centerpartiets valberedning inleder öppen process

Pressmeddelande   •   Jun 22, 2011 14:23 CEST

Sedan Maud Olofsson i fredags meddelade att hon inte står till förfogande för omval som partiordförande har Centerpartiets valberedning samlats och lagt fast riktlinjer för arbetet fram till partistämman i september.

- Nu görs en inventering i samverkan mellan valberedningen och partidistrikten för att klarlägga vilka som bedöms vara huvudkandidater. Därefter tar vi fram ett antal huvudkandidater som står till förfogande för val till partiordförande, säger valberedningens ordförande Stefan Tornberg.

I samband med att dessa huvudkandidater offentliggörs kommer även en tidsplan för den fortsatta nomineringsprocessen att presenteras.

- Det blir en öppen process med aktiviteter där kandidaterna får tillfälle att presentera vad de står för, säger Stefan Tornberg.

Inför Centerpartiets partistämma 22-25 september i Åre kommer valberedningen att presentera sitt förslag till ny partiordförande samt partistyrelsen som helhet.
_______________________________
För mer information:
Stefan Tornberg 070-242 17 11

Centerpartiet är ett liberalt parti med fokus på företagande och miljö. Partiet är en del av Alliansen med fyra ministrar i regeringen. I riksdagen har Centerpartiet 23 ledamöter. Maud Olofsson är Centerpartiets partiordförande samt Sveriges närings- och energiminister. Läs mer om Centerpartiet på www.centerpartiet.se.