Centigo AB

Centigo är utsett till Sveriges bästa arbetsgivare

Pressmeddelande   •   Nov 15, 2011 11:45 CET

Konsultbolaget Centigo leds efter en unik filosofi. Det har visat sig vara framgångsrikt. När medarbetarna själva får sätta betyg på sin arbetsgivare hamnar Centigo i topp och har därför tilldelats utmärkelsen Sveriges Bästa Arbetsgivare av Universum.

Managementkonsultbolaget Centigo lyckas balansera medarbetarens och företagets intressen så att hög lönsamhet kan kombineras med hög medarbetarnöjdhet. De kallar sin filosofi Business Wellness. Ledningen bygger på ett kollektivt ledarskap där varje medarbetare förväntas ta så stort eget ansvar som möjligt och på så sätt minimeras behovet av central styrning och regler.

-          Vi är ett ambitionsdrivet företag. Vi eftersträvar en unik plattform för personlig utveckling med en stark tilltro till våra medarbetare. Våra medarbetare ska ges stora möjligheter att själva påverka och ta ansvar. Det har visat sig vara ett fantastiskt sätt att attrahera och behålla branschens bästa och mest motiverade konsulter, säger Anders Heurlin, Partner och HR-ansvarig.

Centigo kniper topplaceringen när medarbetare i svenska företag bedömer sina arbetsgivare och har därför tilldelats utmärkelsen Sveriges Bästa Arbetsgivare av employer branding-företaget Universum.

-          Vi är mycket stolta över att ha tilldelats utmärkelsen. I kombination med vår historiskt starka tillväxt och goda lönsamhet blir den ett kvitto på att vi verkligen är ett välmående och spänstigt företag och att vi lyckas skapa värden både för våra kunder och för våra medarbetare, säger Henry van Rooy, Client Partner.

Undersökningen ”Sveriges Bästa Arbetsgivare” är en årligen återkommande undersökning där frågor ställs till tusentals yrkesverksamma som får betygssätta sin egen arbetsgivare. I år besvarades undersökningen av 15 100 personer. Resultatet baseras till exempel på arbetsgivarens image, arbetsuppgifter, kultur, ersättning och utvecklingsmöjligheter. Ytterligare en viktig faktor är lojalitet, det vill säga hur pass benägna medarbetarna är att stanna hos sin arbetsgivare.

-          Vi jobbar med ett coachande ledarskap där vi uppmuntrar entreprenörskap och egna idéer. Om en medarbetare har en egen affärsidé som han eller hon vill driva vidare, så kan vi skapa ett nytt erbjudande eller affärsområde. Vårt Malmökontor t ex., startades genom att några medarbetare hade ett starkt intresse för att utveckla nya affärer inom detta område. I stort sett har vi utvecklat alla våra erbjudanden på detta vis, säger Elisabet Palm Werner, Partner och ansvarig för client relations.

För mer information kontakta:

Johan Waller, Partner, johan.waller@centigo.se

Centigo är ett medarbetarägt managementkonsultföretag som främst arbetar med kritiska förändringsprojekt. Idag har företaget kontor i Stockholm och Malmö med totalt 170 anställda och omsätter årligen 250 miljoner. Kunder finns inom branscher såsom detaljhandel, resor- & transporter, telekom, tillverkande industri, bank & finans och offentlig sektor. Bolaget startades 2002 och har sedan dess vuxit med i snitt 40 procent per år. Centigo har utsetts till Sveriges Gasellföretag av Dagens Industri 2006-2010, Veckans Affärers Superföretag 2008-2010, Ahren och Partners Snabbväxare 2009-2010 och Universums Sveriges Bästa Arbetsgivare 2011.

www.centigo.se

Centigo inspirerar och leder människor till att skapa spänstiga och välmående företag. Business Wellness®. Our mission.