Pagero AB - your financial supply chain network

Cerdo Bankpartner AB anlitar Pagero för Internetbankslösning

Pressmeddelande   •   Apr 27, 2009 11:57 CEST

Sedan 2005 har Pagero AB och Cerdo Bankpartner AB samarbetat kring betalfilskommunikation mellan företag och svenska affärsbanker. Nu förstärks samarbetet ytterligare då Pagero får uppdraget att utveckla en Internetbankslösning utefter de rådande kund- och marknadskraven.

Historiskt sett har Pagero sedan 90-talet arbetat med lösningar inom betalfilskommunikation och är idag den marknadsledande leverantören inom elektroniska betalningar. Tillsammans med Cerdo Bankpartner har Pagero ett system för hantering och distribution av betalfiler som bygger på lokalt installerade programvaror ute hos kund. Genom det tecknade avtalet ska de lokala programinstallationerna nu bli historia till förmån för en ny centraliserad webbaserad lösning.

"Vi är mycket stolta över detta förtroende vilket innebär en ny milstolpe i Pageros historia. Pagero arbetar kontinuerligt med att utveckla och förbättra tjänster inom e-betala och e-faktura. Det är mycket glädjande att vårt fokus i kombination med god branschkunskap och modern teknik ger resultat", Fredrik Rosenqvist, VD, Pagero AB.

"Vi är måna om att erbjuda våra kunder marknadens bästa produkter och ser att vi i samarbetet med Pagero får våra högt ställda krav uppfyllda. Det är våra goda erfarenheter i samarbetet hittills med Pagero som skapat förutsättningar för ett utökat affärsförhållande". Anneli Ödén, Processchef Betala, Cerdo Bankpartner AB.

För mer information, kontakta:

Anneli Ödén, Processchef Betala, Cerdo Bankpartner AB. telefon 042-444 62 08, e-post anneli.oden@cerdo.se

Fredrik Rosenqvist, VD, Pagero AB, telefon: 031-730 87 46, e-post: fredrik.rosenqvist@pagero.com

Om Pagero
Pagero är baserat i Norden och är en ledande leverantör inom området elektroniska fakturor och betalningar. Företaget erbjuder skalbara e-fakturalösningar för små- medelstora- och stora företag, med lokal eller global närvaro. Pageros lösningar ökar effektiviteten, förbättrar säkerheten, förkortar genomsnittlig kredittid och bidrar till att minimera användandet av naturens resurser. Pagero är samarbetspartner med Itella samt med de stora ERP-leverantörerna och affärebankerna. Pagero grundades 1990 och har sitt huvudkontor i Göteborg. www.pagero.se

Om Cerdo Bankpartner
Cerdo Bankpartner erbjuder ett stort sortiment av administrativa tjänster inklusive IT-stöd inom bank- och finansområdet. Befintliga och nyetablerade banker samt andra företag i finansbranschen kan med stöd från Cerdo Bankpartner fokusera på sin egen kärnverksamhet och på sina kundrelationer utan att behöva lägga tid på administrativa frågor. Cerdo Bankpartner har idag cirka 130 anställda och finns i Helsingborg. Läs mer på www.cerdo.se.