Certex

CERTEX satsar på miljövänliga stållinor

Pressmeddelande   •   Jun 30, 2014 12:01 CEST

Som ett led i det pågående miljöarbetet lanserar nu CERTEX miljövänliga stållinor på den svenska marknaden. De miljövänliga stållinorna innehåller biologiskt nedbrytbart smörjmedel som uppfyller Europaparlamentets och rådets direktiv 2008/105/EG om miljökvalitetsnormer inom vattenpolitikens område. De nya stållinorna produceras med biologiskt nedbrytbar smörjning i sin kärna och kommer även att servas med biologiskt nedbrytbart smörjmedel.

Det gröna sortimentet består av samma utbud av avancerade stållinor som idag krävs i ibland annat moderna kranar, men nu i miljövänlig version. Som ledande leverantör inom stållinor och lyftutrustning är det stolt CERTEX presenterar ett högkvalitativt och miljövänligt alternativ på den svenska marknaden.

CERTEX - en helhetslösning inom stållinor och lyftredskap

CERTEX är den ledande leverantören av stållinor och lyftredskap i Europa och erbjuder kunden produkter, skräddarsydda speciallösningar, utbildning, teknisk support, besiktning, certifiering,  underhåll och reparationer. CERTEX ägs av Axel Johnson International AB – ett företag inom Axel Johnson Gruppen. För mer information besök www.certex.se.