Halon Security AB

CERTIFIERAD SÄKERHETSLÖSNING FÖR ZIMBRA

Pressmeddelande   •   Sep 07, 2010 13:45 CEST

Efter att VMware köpt e-postservern Zimbra från Yahoo har ett rejält arbete genomförts för att bland annat certifiera säkerhetslösningar som fungerar perfekt med Zimbra. En av de lösningar som godkänts för Zimbra är svenska Halon Securitys VSP.

VMwares program VMware Ready Email Security är ett samarbete mellan VMware och dess partners där man tillsammans arbetar med att leverera bättre säkerhetslösningar för att komplementera e-postservern Zimbra Collaboration Suite. Att bli certifierad i VMware Ready Email Security-programmet innebär att VMware funnit att en lösning bidrar till att ge användare av Zimbra Collaboration Suite en bättre användarupplevelse, samtidigt som systemadministratörerna får en lösning som är snabb att integrera i sitt IT-system och kostnaderna för integration och drift av e-postsäkerheten blir också lägre.

— Zimbra Collaboration Suite är en av de viktigaste alternativen till Microsoft Exchange Server på marknaden och vi är väldigt glada att VMware tagit steget att certifiera tredjepartslösningar för att öka säkerheten för e-postanvändare som använder Zimbra, säger Peter Falck, VD på Halon Security.

Zimbra Collaboration Suite erbjuds i två versioner, en baserad på öppen källkod och en kommersiell version. I grunden är de båda identiska men den kommersiella versionen innehåller funktioner för MAPI-anslutning till Microsoft Outlook, pushfunktion för e-post, till iPhone, Android och Windows Phone-telefoner, med mera. Efter VMwares köp av Zimbra har produkten också fått ny luft under vingarna och allt fler får nu upp ögonen för ett starkt alternativ till Microsoft Exchange Server.

Intresset för Halon Security och VSP har också fått en markant skjuts framåt på den amerikanska säkerhetsmarknaden under början på hösten. Allt fler företag hör av sig och Halon Security siktar nu på att teckna avtal med ytterligare distributörer på den amerikanska markanden.

— Sedan tidigare har vi märkt av ett allt större intresse i USA för våra produkter, och helt klart lär uppmärksamheten vi får från VMware inte minska våra framgångar där, säger Peter Falck, VD på Halon Security.

Sedan tidigare är Halon VSP certifierad av VMware och används redan idag av både enskilda kunder som kommuner och större webbhotell, till att säkra molntjänster där e-post levereras. VSP kan köras under VMwares samtliga virtualiseringsprodukter.

För mer information, högupplösta produktbilder eller recensionsexemplar, kontakta:

Peter Falck, VD på Halon Security
E-post: peter.falck@halon.se
Telefon: 031-301 19 20

Halon Security är ett företag som utvecklat IT-säkerhetsprodukter inom nätverkssäkerhet virus och skräppost filter sedan 2002 med bas i Göteborg. Halon Security utvecklar sina produkter på marknadens erkänt säkraste operativsystem, BSD, och har fått flertalet toppbetyg i media för bästa prestanda, dynamik och innovativa funktioner. Halon Securitys produkter säljs i Europa, Asien och Nordamerika. www.halon.se