Resco AB

Certifierade partners säkerställer affärsystemskvaliteten

Pressmeddelande   •   Aug 12, 2003 13:24 CEST

Microsoft har utnämnt Resco till Certified Business Solutions Partner. I dag finns tre företag med den certifieringsnivån för affärssystemet Axapta i Sverige.

- Vår affärsidé bygger på framgångsrikt samarbete med partners. En avgörande del av vår långsiktiga startegi är därför att öka antalet certifierade partners för att kunna ge våra kunder bästa möjliga kvalitet och service kring deras affärssystem, säger Michael Uhman, försäljningsdirektör för Small and Midsize Solutions & Partners Group, Microsoft.

Certifieringen har uppnåtts genom att Resco har personal och kompetens att analysera behovet hos kunden, förutsättningarna i kundens bransch och den lokala marknaden; implementera affärssystem snabbt och effektivt samt ge support och utbildning till användarna av affärssystemen.

- Certifieringen fungerar som en kvalitetsmärkning inför slutkund när de väljer en partner. Idag finns tre certifierade Microsoft Business Solutions Partners för Axapta och Resco är det största bolaget av dem, säger Glenn Sjöblom, certifieringsansvarig på Microsoft Business Solutions.

- Vi har en hög ambitionsnivå för våra affärssystemskonsulter; det är viktigt för oss att så många som möjligt är certifierade enligt de senaste kraven från våra samarbetspartners. Det är en kvalitetsgaranti för att Resco ska vara ett tryggt och långsiktigt val för kunderna, säger Anders Bergström, affärsområdeschef på Resco.

Resco har arbetat med affärssystemet Axapta sedan 2000. Navision som tillhandahåller Axapta köptes av Microsoft i augusti 2002 och affärssystemet ingår numera i Microsoft Business Solutions. Resco har cirka 25 konsulter som arbetar med Axapta. Bland uppdragsgivarna finns Bonver, Bostream, Korsnäs, Dometic, Epcos Nordic, Wedins och Restaurangpartner.

För mer information vänligen kontakta:
Anders Bergström, affärsområdeschef Microsoft Business Solutions-Axapta, Resco AB,
070-890 31 73, anders.bergstrom@resco.se
Michael Uhman, försäljningsdirektör för Small and Midsize Business & Partners Group,
08-752 56 00, muhman@microsoft.com

Om Resco
Resco implementerar, bygger och vidareutvecklar affärssystem- och integrationslösningar. Företagets lösningar utvecklar kundernas samverkan med kunder och leverantörer samt effektiviserar interna processer och IT-system. Resco grundades 1982 och finns idag i Sverige, Finland och Tyskland. Resco har idag cirka 260 medarbetare. Företaget är noterat på Stockholmsbörsen sedan 1996. För mer information om företaget se www.resco.se.