Babacus AB

Certifiering.nu ingår samarbetsavtal med PAR AB

Pressmeddelande   •   Feb 17, 2010 10:28 CET

Certifiering.nu har ingått samarbetsavtal med PAR AB om att kontinuerligt få tillgång till kompletterande och uppdaterad information av alla sökbara certifierade företag.

I samarbetsavtalet ingår även att Certifiering.nu kommer att förse PAR AB med ett kvalitetssäkrat underlag av de företag i Sverige som har erhållit ett eller flera giltiga certifikat.

- Ett samarbete med PAR AB innebär att vi nu kan erbjuda våra besökare och kunder ett bredare basutbud av företagsinformation samt att vi får tillgång till mer fakta om respektive företag, vilket ger oss möjlighet att utveckla nya och befintliga tjänster, säger Jens Norring, VD Babacus AB.

PAR AB är störst i landet inom adress- och informationslösningar inom B2B med ett brett sortiment av egna produkter och tjänster. Företaget arbetar också med konsumentregister, utländska företagsregister och specialregister. PAR ingår i Bisnode som ägs av Ratos 70 % samt Bonnier 30 %.

Certifiering.nu är ett samarbete med branschorganisationen SWETIC och har till syfte att erbjuda marknaden en kvalitetssäkrad söktjänst över företag som har erhållit en eller flera certifieringar. Databasens kvalitet garanteras genom en automatisk och daglig export av underlag från respektive medverkande utfärdare. I samarbete med PAR AB uppdateras alla företagens kompletterande uppgifter regelbundet.

Sedan tidigare levererar Certifiering.nu regelbundet underlag till:

• Creditsafe i Sverige AB
  • UC AB
  • Lokaldelen i Sverige AB
  • 121.nu
  • Riksdelen AB

För ytterligare information kontakta:

Certifiering.nu
Jens Norring