Certina Sverige

Certina DS Action, i två nya modeller

Pressmeddelande   •   Aug 21, 2015 07:01 CEST

Sportig funktion och exakthet med PrecidriveTM

Nya DS Action har ett treradigt armband av borstat rostfritt stål och är en mycket imponerande klocka. Dess breda infattning, stora stiliserade visare och tydliga indexering gör det enkelt att läsa av uret i alla förhållanden. Funktionen förstärks av den kompromisslösa exaktheten som tillhandahålls av den toppmoderna PrecidriveTM-rörelsen. DS Actions läckra urtavla finns i svart, blått eller grönt för att passa alla klockälskare – man eller kvinna.

Nya Precidrive-utrustade CERTINA DS Action har en boett i borstat rostfritt stål 316L som med sina 41 mm är lite större än genomsnittet för att säkra en bekväm passform för både män och kvinnor.Den breda, polerade, släta infattningen pryds av stora och tydliga siffror samt en Superluminovalinje längs den första kvadranten från siffran 12 till siffran 3. Bakom safirglaset, som är antireflexbehandlat på båda sidorna, rymmer den svarta urtavlan ett datumfönster som är bekvämt placerat vid siffran 3. Superluminova finns också i form av punkter vid femminutersmarkeringarna, inuti de framträdande triangelmarkeringarna vid siffrorna 12, 6 och 9, samt på de olika visarna för att tillse optimal avläsningsbarhet under vatten.

Säkerhetsfunktioner och det välkända DS-konceptet (Double Security) gör DS Action särskilt lämplig för krävande miljöer. Skruvmonterad boettbaksida och en skyddad skruvmonterad krona med inskriptionen "DS" ger en hög grad av säkerhet. Klockan är vattentät upp till ett tryck på 30 bar (300 m) och CERTINA:s historiska sköldpaddslogotyp på boettbaksidan ger en ständig påminnelse om DS Actions enastående kvalitet och tillförlitlighet.

Andra versioner av DS Action är tillgängliga för att passa olika tillfällen. Ett treradigt armband i rostfritt stål, en titanversion och en version med gummiarmband har samtliga samma dubbla knappspänne med dykarförlängning.

Tekniska data

Rörelser:

Kvartsur tillverkat i Schweiz ETA F07.411 PRDP PrecidriveTM. Timme, minut, sekund, datum.

Boett:

Borstat rostfritt stål med polerad infattning. 41 mm diameter

Skruvmonterad boettbaksida med CERTINA:s historiska sköldpaddslogotyp

Slät infattning som kan vridas i en riktning med stor, greppvänlig tandning

Superluminova på infattning, liten sekundvisare, tim- och minutvisare samt indexering

Krona: Skyddad skruvmonterad krona med inskriptionen "DS"

Vattenresistens: Vattentät upp till ett tryck på 30 bar (300 m)

Kristall: Safirglas med antireflexskikt på båda urtavlorna

Armband: Treradigt borstat rostfritt stål med dubbelt knappspänne och dykarförlängning

Referens:

C032.410.11.051.00 – armband i rostfritt stål, svart

C032.410.11.041.00 – armband i rostfritt stål, blå

Andra versioner:
Modellen finns också med armband av svart gummi eller titan, eller med grön infattning.

Pålitlighet, precision och innovation har varit grundstenar för Certinas produktfilosofi sedan 1888 när företaget grundades av bröderna Kurth. 1959 utvecklade Certina det omtalade Double Security (DS) konceptet för att ge klockorna exceptionell motståndskraft och vattentålighet. Sedan länge har märket haft starka bindningar till actionsport och till motorsport i synnerhet. Certina har samarbetat med och sponsrat kända idrottspersonligheter och särskilt personligheter inom motorsport. Listan på framgångsrika motorhjältar som samarbetat med Certina kan göras lång med namn som Mike Doohan, Alex Crivillé, Petter Solberg, Sete Gibernau, Thomas Lüthi, Robert Kubica och dessutom med boxningslegenden Muhammad Ali. Sedan 2005 har Certina varit Officiell Partner till Sauber F1 Team och sedan 2013 som officiell tidtagare för FIA WRC World Rally Championship. Certina är en del av Swatch Group, världens största klocktillverkare, och är världsledande i sitt segment för sportklockor mellan 2000 SEK och 12 000 SEK. Certina finns idag representerat i mer än 60 länder.