Challengera

Challengera.com välkomnar ny kändis samtidigt som den sociala plattformen sprids till sitt 40e land

Pressmeddelande   •   Dec 14, 2012 23:23 CET

Just nu finns det mycket att fira på Challengera.com. 3 veckor efter den officiella lanseringen av Challengera, den första och enda sociala plattformen dedikerad till utmaningar, har tjänsten spridits till 40 länder - Sverige, USA, Australien, Kina men också till oväntade länder så som Mongoliet, Nepal och Egypten.

Med hjälp av den senaste tidens framsteg har Challengera fått in ännu fler stjärnor (läs kändisar från olika discipliner, så som extrema sporter, magi, basket och pop) som snabbt valt att hoppa på Challengeratåget.

Eric Larsen, amerikansk polaräventyrare, står sedan tidigare redo att nå sydpolen med sin specialbyggda cykel.  Världsrekordförsöket syftar till att öka allmänheten kunskap om hälsa, klimatförändringar och Parkinsons sjukdom. Idag har Challengera äran att välkomna en ny idrottare som, likt många andra, valt att ansluta sig det nya sociala nätverket. Sara Nyberg, Svensk fitnessguru och Muscle Tech Grand Prix tvåa, lovar att 2013 kommer att bli ett hälsosamt år.

Likt andra kändisar som redan är ombord, är Sara glad över att vara i en position där hon äntligen kan engagera sin nuvarande publik på riktigt via utmaningar och tävlingar. "På riktigt" innebär i den verkliga världen, samtidigt som engagemanget och konversation är på nätet och har möjlighet att spridas via Facebook och på andra håll.

Medlemsbasen växer dagligen, kändisarna flockas och innovativa/snabbväxande företag vill samarbeta med Challengera. Slutet av 2012 har verkligen varit spännande för Challengera och 2013 kommer att bli ännu bättre!

Challengera är en ny typ av socialt nätverk. Challengera är faktiskt det första sociala nätverket någonsin och det beror på att Challengera ger människor möjlighet att vara sociala, nå sina mål och förbättra världen tillsammans med sina vänner, samt dela upplevelserna och framstegen med resten av världen. Det hela börjar med en utmaning och utmaningen kan ha ett faktiskt budskap eller bara vara för skojs skull. Huvudsaken tycker vi är att människor får bevisa att de är ’sociala djur’ och inte bara förslöade soffpotatisar vars liv kretsar kring ’likes’ på bilder av söta katter och hundar.

Challengera är också den första två-vägs kommunikationskanalen på marknaden. Vi möjliggör en riktig dialog/konversation mellan olika parter på marknaden. Challengera samarbetar med kändisar, företag och ideella organisationer för att kunna fördjupa deras engagemang med sin fans, kunder eller medarbetare.

Kontakta oss: challengera@challengera.com eller celebs@challengera.com