Supportersplace.com

Champions League premiärmatcherna började på tisdagen 14/9

Pressmeddelande   •   Sep 16, 2010 12:24 CEST

D-gruppens förhandsfavorit är Barcelona som vann Champions League våren 2009. Barcelona började med att spela mot grekiska Panathinaikos.

Den mest uppmärksammade spelaren i Barcelonas laguppställning kommer säkerligen att vara anfallaren David Villa, som flyttade från Valencia till Barcelona i sommar. Från Barcelona flyttade bl.a. Zlatan Ibrahimovic, som spelar den här säsongen på ett lånekontrakt i AC Milan. Den andra av de mest uppmärksammade spelarna i Barcelona är definitivt argentinska Lionel Messi.

Panathinaikos var grekiska mästare under säsongen 2009-2010. De andra lagen i D-gruppen är danska FC Köpenhamn och ryska Rubin Kazan. Finalen för Champions League spelas i maj på Londons Wembley Stadium.

Barcelonas matchtröjor och förstås alla de andra Champions League lagens fanprodukter kan du köpa på supportersplace.com. Bland nyheterna finns bl.a. Barcelonas matchtröja 2010-2011 och nya snygga Barcelona-mössor.

Om Supportersplace.com
Supportersplace.com är Nordens största distributör av supporterprodukter på nätet med ca 2 000 produkter. Supportersplace.com ägs av det finska företaget Nordic Sports Marketing Ltd som grundades 2002 och till produktutbudet hör supporterprodukter inom fotboll, formel 1, rally och Microstars.

Mer information hittar du på