Chantelle AB

Chantelle lanserar badmode med världskänd plusmodell

Pressmeddelande   •   Dec 11, 2013 16:24 CET

Våren 2014 är det premiär för Chantelle att lansera badmode. Efter 75 år som världsledande inom underkläder tar nu Chantelle ett steget att även kunna erbjuda elegans och komfort även inom badkläder. Kollektionen har hämtat inspiration från antika Grekland – ett land av kontraster som ger oss de blå havet och den vulkaniska jorden.

När Chantelle lanserar sin vårkollektion för underklader är temat ”A Tribute to Women”. Kollektionen är en hyllning till alla kvinnors olikheter och vi vill säga TACK till alla starka, vackra, självständiga och underbara kvinnor.

Det är det andra året i rad som den australiensiska stjärnmodellen Robin Lawley är modell. Robin är den första plusmodellen som anlitades för Vouge, och har bland annat varit modell för Ralph Lauren.

”Robin Lawley är en av våra fantastiska modeller men det handlar inte om storlek eller kupstorlek – det handlar om varje kvinna är unik – oavsett storlek på kupan – det är det som har gjort Chantelle till ett framgångsrikt varumärke över hela världen.”

I vårens kollektion kommer inspirationen från resor och semesterupplevelser. Vart skall vi resa? Var laddar vi batterierna? Var ska vi ha roligt?

Vi ser färger hämtade från Italienska Rivieran; Hibiskus, Turkost och vitt. Men också från Amerikas östkust- Cape Cod; Lavendel, Vitt och Blått.

Chantelle är världsledande inom franska kvinnliga underkläder. I Sverige marknadsför Groupe Chantelle  varumärkena Chantelle, Passionata och Chantal Thomass. Sedan 1876 har Chantelle utvecklat en oslagbar kunskap om kvinnliga underkläder. Hemligheten om hantverket har ärvts från generation till generation vilket dagligen ger kvinnor underkläder i väl utprovade material, perfekt passform lika skräddarsydda som till Coture-designande modeplagg.