Charity Rating

Charity Ratings sjätte ideella julklappsguide är nu här!

Pressmeddelande   •   Dec 05, 2012 16:34 CET

En fnissig mustasch, ett näringsrikt moringaträd, eller varför inte en ögonoperation? Charity Rating publicerar den sjätte upplagan av den ideella Julklappsguiden.

Julen står åter runt hörnet och det är hög tid att börja fundera kring årets julklappsinköp. Julen är också den tid på året då vi i Sverige, förutom vid katastrofer, ger mest pengar till välgörande ändamål. Genom denna alternativa julklappsguide kan du hitta julklappar som gör exempelvis din vän, svärfar eller partner glad samtidigt som du stöder en god sak och hjälper andra.

I guiden har vi tittat närmare på fyra områden - Socialt arbete, Internationellt utvecklingssamarbete, Miljö & Djurrätt samt Medicinsk forskning & Hälsovård - som vi vet engagerar privatpersoner och försökt hitta organisationer som kan intressera just dig, din familj och dina vänner.

Du hittar julklappsguiden här!

Vi hoppas att du får glädje av vår julklappsguide och att den även kan ge dig en riktigt god jul.

Gerda Larsson
VD, Charity Rating

Uppskattar du Julklappsguiden?

Om du uppskattar vår julklappsguide och tycker att Charity Rating fyller en viktig funktion som givarens intresseorganisation får du gärna bli medlem. Gå in på vår hemsida www.charityrating.org för att läsa mer och för att ansöka om medlemskap. Vi behöver din röst och ditt stöd! Denna guide baseras på information från Charity Ratings Givarguide som innehåller jämförbar information om 140 svenska välgörenhetsorganisationer.

För mer information kontakta:
Adam Åbonde, Kommunikatör, Charity Rating
Adam.Abonde@charityrating.org, 076-019 26 19

Charity Rating
Charity Rating är givarnas intresseorganisation och arbetar som en opartisk rådgivare och informationskälla. Med information och rådgivning hjälper vi givare att göra medvetna val i sitt givande. Sedan starten 2005 har vi samlat information om hundratals ideella organisationer och skapat Sveriges enda samlade databas där man kan söka information om de ideella organisationerna. Genom att skapa förutsättningar för givaren att se ett tydligt resultat av sina insatser bidrar Charity Rating till att det blir både enklare och roligare att utveckla hållbara och långvariga ideella engagemang.www.charityrating.org