Norstedts

Charlotta Schenholm blir ny VD för Barnens Bokklubb

Pressmeddelande   •   Dec 11, 2009 17:20 CET

Charlotta Schenholm har i dag utsetts till VD för Barnens Bokklubb. Hon är civilekonom och har arbetat med försäljning på olika sätt under större delen av sitt yrkesverksamma liv.

Charlotta kommer närmast från Bonniers Bokklubbar där hon har varit försäljningschef för Bonniers Bokklubb, Månadens Bok, Stora Romanklubben, Lyssnarklubben och Spänningszonen.

Charlotta Schenholm är väldigt entusiastisk inför sitt nya arbete:
– Det känns mycket inspirerande och spännande. Utmaningarna är många. Det handlar om att både behålla och bygga vidare på det starka varumärke som byggts upp under många år, samtidigt som vi ska fortsätta att utvecklas och förstå dagens föräldrars och barns behov och intressen.

– Jag är mycket glad över att vi lyckats rekrytera Charlotta till Barnens Bokklubb , säger Erik Liedberg, ordförande för Barnens Bokklubb och till vardags marknadsdirektör vid Norstedts Förlagsgrupp. Med sin gedigna erfarenhet från försäljning och sin bokklubbs-erfarenhet är hon en riktig "önske-VD"!

Charlotta Schenholm tillträder sin tjänst 1 februari 2010.

Mer information:
Erik Liedberg, ordförande Barnens Bokklubb, tel. 08-769 88 01