BraOdds

Pressmeddelande   •   Feb 10, 2010 03:51 CET

Pressrelease 2010-02-10

Charlotte Kalla tar hem OS-guldet i 10 km fristil

Sverige ligger bra till inför OS-striden i Kanada. Och Charlotte Kalla kommer att ta guldet i 10 km fristil – åtminstone om man får tro världens alla bookmakers. Med starka namn som Helena Jonsson, Emil Jönsson och Charlotte Kalla, tar Sverige minst fem guldmedaljer enligt en färsk sammanställning av alla spelbolags odds som den internationella oddsjämförelsesajten BraOdds.com har gjort.

Fredagen den 12:e februari drar OS i Vancouver igång.  – Få evenemang drar en sådan miljonpublik och ger upphov till så många spekulationer som OS, säger Håkan Klingén, grundare av BraOdds.com.

– Vi har sammanställt alla de stora spelbolagens odds. Och enligt dem är det Emil Jönsson på längdåkning 1,5 km sprint klassisk stil, och Charlotte Kalla på längdåkning 10 km fristil, som har störst chans att vinna OS-guld i de grenarna, avslöjar Håkan och fortsätter:

– Sveriges största guldhopp i OS är ändå Helena Jonsson som förväntas ta guld i hela tre grenar: skidskytte 10 km jaktstart, 12,5 km masstart och 15 km. Det är otroligt tunga förväntningar att leva upp till. Förhoppningsvis kan hon ta åtminstone ett guld. Varje OS är otroligt spännande att följa för oss som arbetar med odds. BraOdds.com jämför oddsen på varje OS-gren och erbjuder, som det lilla företag vi ändå är, världens mest kompletta oddsjämförelsesajt inför OS i Vancouver, avslutar Håkan Klingén.

För mer information, välkommen att kontakta Håkan Klingén, tel: 073-052 44 68, e-post: info@braodds.com. Webb: www.braodds.com.

BraOdds.com erbjuder gratis oddsjämförelser sedan 2003.