Debaser

CHEAP TIME (US) + TERRIBLE FEELINGS TILL DEBASER MALMÖ 15/12

Pressmeddelande   •   Okt 15, 2012 16:34 CEST

Från djupa södern i USA kommer Cheap Time som sedan starten 2006 har bytt medlemmar fram och tillbaka, hit och dit, men alltid frontats av Jeffrey Novak och har alltid levererat stadig garagerock med influenser av powerpop och en bit 70-tals glam. Soundet ger en känsla av naiv punktonåring blandat med erfaren gammal rockräv och det låter hur självklart som helst när de tre nuvarande medlemmarna Jeffrey Novak, Ryan Sweeney och Cole Kinnear spänner på sig gitarrer och piskar trumskinn.

Bandet har släppt två skivor tidigare och är nu tillbaka med nya skivan Wallpaper Music som bandet själva menar är den allra starkaste.

Terrible Feelings
Bandet må härröra från en evigt blomstrande punkscen, men Terrible Feelings representerar mer än så. Med musik och texter rotade i 70-talets djävulsdyrkande hårdrock och 80-talets mest svårmodiga new-wave, spelar Terrible Feelings en sinnrik och moloken blandning av powerpop och punk. I april 2012 släpptes ”Shadows”, Terrible Feelings debutalbum. Alstret spelades in i Tambourine Studios i Malmö under januari 2012. Resultatet är tolv ganska olika låtar, alla sammanbundna av en och samma föreställning: att vandra hand i hand gentemot en ödslig framtid.

Mer info: http://www.debaser.se/kalender/9138/

DEBASER är med sina ställen Debaser Slussen, Debaser Medis, Debaser Malmö och Debaser Humlegården Sveriges största klubbscen för i första hand pop och rock med en sammanlagd kapacitet på 1850 gäster under veckans flesta dagar. Sedan starten 2002 har runt 4-5000 artister som Bob Dylan, The Strokes, Eldkvarn, bob hund, Arcade Fire, The Hellacopters, Pete Doherty, Bright Eyes, Mando Diao, The Hives, Ryan Adams och en rad internationella DJs förgyllt våra dagar.

För mer info besök: www.debaser.se
Presskontakt: burt@debaser.se
Bilder: http://www.flickr.com/photos/debaser/