Basunera AB

Cheapy väljer Animero efter vårens filmpitch

Pressmeddelande   •   Okt 18, 2012 12:01 CEST

Byggvarukedjan Cheapy har efter en pitch valt att arbeta med den digitala produktionsbyrån Animero. Cheapy valde att satsa på en filmidé som fokuserar på deras erbjudande med kända varumärken till marknadens lägsta priser. Pitchen genomfördes i våras i samarbete med mediabyrån Scream och totalt fem produktionsbolag deltog.

– Det fanns ett budskap och en ton i Animeros förslag som vi kände var rätt för oss i den fas vi befinner oss i. Vi fortsätter att expandera på många orter i landet och målgruppen måste förstå vårt erbjudande på ett bättre sätt än tidigare. Animero hade helt enkelt den bästa filmidén, säger Cheapys VD Pär Rampe. Just nu pågår arbetet med inspelningsplaneringen och det blir totalt fyra olika filmvarianter enligt samma manér.

– Vi är givetvis entusiastiska inför den kommande inspelningen och jobbar för tillfället hårt med att få ihop alla pusselbitarna. Idén som filmerna bygger på ställer stora krav på såväl teamet bakom som framför kameran. Men vi gillar utmaningen i att ge våra idéer liv och ser fram emot att se resultatet, säger Patrik Asterhag, Creative Director på Animero.

Filmerna kommer att börja gå i TV under våren 2013, och kommer att sändas på TV4 lokalt på de orter där Cheapy idag finns närvarande.

För mer information, kontakta:
Patrik Asterhag
patrik@animero.com
www.animero.com

Om Animero
Animero är en digital produktionsbyrå som startades 2001 och har kontor i Helsingborg och Stockholm. Bland uppdragsgivarna finns företag som TV4, HARIBO, Kinnarps, Kronägg och Universal Music.

Om Cheapy
Cheapy är en varuhuskedja med 21 byggvaruhus, från Kristianstad i söder till Arvika i norr. Företaget startade 2002 och har vuxit sedan dess. Planen är att inom några år täcka stora delar av Sverige. Cheapy ingår i nordens största byggmaterialkoncern DT Group A/S som i sin tur ägs av Wolseley plc, en global koncern med över 60 000 anställda.