Check Point Software Technologies

Check Point rapporterar andra kvartalets resultat

Pressmeddelande  •  2012-07-19 09:54 CEST

Stockholm – Säkerhetsföretaget Check Point ® Software Technologies har tillkännagivit resultatet för årets andra kvartal som avslutades den 30 juni 2012. Intäkterna på $328,6 miljoner motsvarar en ökning med 9 procent jämfört med andra kvartalet 2011.

– Resultatet understryker Check Points starka position på marknaden, särskilt med tanke på det rådande ekonomiska klimatet. Våra nya säkerhetslösningar har tagits emot väl som en plattform för säkerhetskonsolidering och våra enterpriselösningar fortsatte att vinna marknadsandelar under kvartalet, säger Lars Berggren, country manager, Check Point Sverige.

Mer information om resultatet finns i den engelska pressreleasen på Check Points webbplats: www.checkpoint.com/press/2012/0718-q2-financials.html

För frågor och mer information, kontakta:
Lars Berggren, country manager, Check Point Sverige
larsb@checkpoint.com

Om Check Point Software Technologies Ltd.
Check Point Software Technologies Ltd (www.checkpoint.com) är världsledande inom Internetsäkerhet och förser sina kunder med lösningar som ger ett kompromisslöst skydd mot alla typer av hot, samtidigt som de ger en minskad komplexitet och en sänkt ägarkostnad. Check Point var pionjärer i säkerhetsbranschen med FireWall-1 och den patenterade tekniken för Stateful Inspection. Idag fortsätter Check Point att utveckla nya innovationer baserade på sin Software Blade-arkitektur och förser sina kunder med flexibla och enkla lösningar som kan anpassas helt efter säkerhetsbehoven hos varje enskild organisation. Check Point är den enda leverantör som ser bortom tekniken och definierar säkerhet som en affärsprocess. Check Point 3D Security kombinerar policies, människor och bättre kontroll av säkerheten, på ett unikt sätt, för att bättre skydda information och för att hjälpa organisationer att implementera en bredare plan för säkerhet som överensstämmer med organisationers affärsmål. Kunderna består av tiotusentals organisationer av alla storlekar, inklusive alla företag på Fortune 100 och Global 100. Check Points prisbelönta ZoneAlarm-lösningar skyddar miljontals privatpersoner från hackers, spionprogram och identitetsstöld.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom