hybris

Checkpoint och hybris i samarbete för e-handeln

Pressmeddelande  •  2010-01-26 16:22 CET

London 2010-01-26: hybris, www.hybris.com, ledande programvaruleverantör för e-handel och flerkanalsförsäljning, presenterar idag sitt samarbete med internetsäkerhetsföretaget Checkpoint Software Technologies Ltd. Samarbetet kommer att innebära ett lyft för e-handeln genom styrkan hos båda företagens produkter. Flerkanalsförsäljning och internetsäkerhet i kombination i samma applikationsgrupp innebär ökade möjligheter för branschen.

hybris kunder inom flerkanalsförsäljning kan från och med nu anmäla sig online till Check Points marknadsaktiviteter, Check Point Experience-seminarier (CPX) och en mängd utbildningar som också ges online. Bland nyheterna finns stöd för online-betalning med betalkort, generering av streckkoder och kvitto i bekräftelse med e-post. Det finns även möjligheter till specialanpassade verifikationer och vouchers för partners, kunder och övriga deltagare, exempelvis med rabatter eller värdecheckar. Inbyggt User Center med funktioner för autentisering och personlig informationshämtning via webtjänster samt rapportering blir också en tillgång för kunderna.

Check Points utvecklingsdirektör Uday Kumar säger: ”Samarbetet med hybris innebär att vi kan erbjuda en ny plattform till våra Check Point-kunder, deras medarbetare och partners. Vi kan nu erbjuda en smidig hantering för registrering till utbildningar och aktiviteter.”

”Anpassningen av hybris-applikationerna för ZoneAlarm har övertygat Check Point om fortsatt investering i hybris. Vi ser fram emot ett långt och fruktbart samarbete” säger hybris CEO Ariel Ludi.

hybris

hybris är en ledande leverantör av programvara för flerkanalsförsäljning och kommunikation med fokus på konsekvent, koordinerad och skräddarsydd information i alla kanaler och genom alla faser av kundcykeln. Resultatet är en integrerad lösning som stödjer industrialisering och automatisering av kommunikation, försäljning och supportprocesser. hybris går i spetsen för utvecklingen av nya idéer inom området och gör det möjligt för företag att kommunicera och sälja via alla kanaler på ett konsekvent och effektivt sätt.

hybris etablerades 1997 och har en väldokumenterad meritlista vad gäller lönsamhet och tillväxt samt ambitiösa framtida planer för expansion. Huvudkontoret finns i München och företaget har även kontor i Storbritannien, Nederländerna, Schweiz och Sverige. Företaget representeras internationellt via ett nätverk av engagerade teknik- och företagspartners inom hela Europa och USA. De har mer än 150 kunder över hela världen som i sin tur tillhandahåller fler än 1 500 webbplatser som drivs via hybris. Kunderna består av globala varumärken inom detalj- och tillverkningsindustrin som Toys ‘R' Us, Adidas, Conrad, Norgren, Lufthansa, Reebok, Grundfos, Demag, Sika, Bunzl UK & Ireland, Phonak och Rexel.

Check Point

Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) är världsledande inom Internet-säkerhet. Check Point är den enda leverantören av total säkerhet för hela företagsnätverket, från centrala knutpunkter ut till varje enskild användare, och har en enhetlig arkitektur för administration. Check Point förser sina kunder med lösningar som ger ett kompromisslöst skydd mot alla typer av hot samtidigt som lösningarna ger en minskad komplexitet och en minskad ägarkostnad. Check Point var banbrytande inom säkerhetsbranschen med FireWall-1 och företagets patenterade teknik för ”stateful inspection”. Idag fortsätter Check Point att utveckla området genom framtagandet av arkitekturen Software Blades. Den dynamiska arkitekturen erbjuder en säker, flexibel och enkel lösning som kan anpassas helt efter säkerhetsbehoven hos varje enskild organisation eller miljö. Check Point har även säkerhetsstöd för distansanvändare, vilkas antal hela tiden ökar enligt en undersökning företaget nyligen utfört. Check Points kunder innefattar tiotusentals företag och organisationer av olika storlekar inklusive samtliga Fortune 100-företag. Check Points prisbelönta ZoneAlarm-lösning skyddar miljontals privatpersoner från hackers, spyware och identitetsstöld.

Helena Liden

JustPR