Ladbrokes

Chelseastjärnorna dominerar – men gör de mål imorgon?

Pressmeddelande   •   Nov 14, 2006 17:32 CET

Ladbrokes ger 26 gånger pengarna på att Chelseas superstjärnor gör 5 mål eller fler under onsdagens internationella vänskapsmatcher. Stamford Bridge–klubben som representeras av spelare från Holland, Elfenbenskusten, Frankrike, Tyskland, England och Portugal är direkt inblandade i onsdagens landskamper.

Arjen Robben och Kahlid Boulahrouz är uttagna för Holland i matchen mot England. Joe Cole fyller upp Chelseas kvot till Englands landslag tillsammans med John Terry, Ashley Cole, Wayne Bridge, Shaun Wright-Phillips Frank Lampard som också reser över kanalen.

Drogba söker sina fotbollsrötter på Stade Léon-Bollée när Elfenbenskusten möter Sverige. Michael Essiens Ghana möter Australien i London medan Claude Makelele spelar i den franska matchen mot Grekland.

Mest betydelsefull är dock portugiserna Ricardo Carvalho and Paulo Ferreira match mot Kazakstan som är en kvalificering för EM 2008. Matchen har avgörande betydelse för Portugals chanser att hålla kontakt med ledarlagen i gruppen. Ballack, till sist, finns på Cypern.

"Chelseaspelarna finns överallt, men matcherna är tuffa och vi förväntar oss inte särskilt många mål, det är upplagt för ett roligt spel" säger Nicklas Kulti, Ladbrokes Sverigechef i en kommentar.

Aktuella odds, hur många mål gör Chelseaspelare imorgon?

0 mål 2,62
1 mål 2,62
2 mål 4,50
3 mål 9,00
4 mål 17,00
5 mål 26,00

Mer information:

www.ladbrokes.com

Nicklas Kulti, Ladbrokes Sverigechef, +46-8-407 64 46, +46-708-710 422, nicklas.kulti@ladbrokes.se

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med 2583 vadslagningsbutiker och 14,000 anställda. Ladbrokes omsatte 2005 ca 155 miljarder, har 2 miljoner registrerade kunder från 200 länder och säljer speltjänster på 12 språk.