Chemel AB

Chemel: Chemel utnämner distributör i Indien

Pressmeddelande   •   Nov 26, 2010 11:50 CET

Chemel AB har glädjen att informera om att en exklusiv distributör för både SIRE® och Biotech-IgG Tube Assay Reader har utsetts i Indien.

"Potentialen i Indiens bioteknologimarknad är mycket stor och vi är särskilt nöjda med Zelle Biotechnologys hög profil i den lokala industrin samt geografisk mycket fördelaktig position" säger Sara Jensen, VD för Chemel.

Zelle Biotechnology har sitt huvudkontor i Mumbai och är därmed idealiskt placerad för att kunna göra affärer över hela Indien. Mumbai som den finansiella och industriella huvudstaden i Indien är en perfekt utgångspunkt för Zelle.

"Biopharma industrin förblir Indiens största affärssektor med nära 70% av Indiens totala omsättning under 2007-2008. Vid 2012-2013 förväntas sektorn vara värd ca INR 224,13 Miljarder (5,7 Miljarder US Dollar). Den Indiska bioteknikmarknaden, värderad till INR 112.6 Billion (2.86 Miljarder US Dollar) under 2007-08, förespås att nå en CAGR på 30% inom kort." (PRLog (Press Release) - Jun 27, 2008 - The report "Booming Biotech Market in India")

Chemel AB, Scheelevägen 19F:2, 223 70 LUND,
Tel. +46-(0)46-286 45 00, Fax +46-(0)46-286 45 45,
www.chemel.com, E-mail: info@chemel.com.
___________________________________

Chemel tillhandahåller utrustning och applikationer för mätning av ämneshalter vid odling av mikroorganismer inom bioprocessindustri och till livsmedelsindustrin. Säljorganisationen Biotech-IgG är leverantör av produkter för forskning, rutin- och processapplikationer för livsmedels- och bioteknikindustrin samt immundiagnostik för t ex sjukhus för att upptäcka sjukdomstillstånd.

Vision
Chemelkoncernen skall genom egen försäljning i Sverige, Danmark och Storbritannien bli ledande inom sina verksamhetsområden med tyngdpunkt på analysprodukter för BioTek- och läkemedelsindustrin. Övriga marknader skall primärt byggas upp genom distribution eller förvärv