ChillYou HB

ChillYou HB har nu påbörjat sin försäljning av de kylande produkterna KäringKylaren, SkallSvalkaren samt Ledkylaren

Pressmeddelande   •   Sep 25, 2008 22:32 CEST

Luleå, 25 september 2008:

ChillYou HB har utvecklat och tagit fram tre olika kylande produkter som finns att beställa på hemsidan www.chillyou.se

KäringKylaren som är ett band med storleken 35 x 10 cm. SkallSvalkaren är ett pannband med en kylande yta på 20 x 10 cm. LedKylaren används kring handlederna eller fotlederna.

KäringKylaren var den produkt som utvecklades först och ideén uppkom när vi såg behovet av en kylande produkt att ge till våra mammor som är i klimakteriet.

Produkterna läggs i vatten i tio till femton minuter och har sedan en kylande effekt i ungefär ett dygn. Efter användningen låter man kylaren torka och den kan användas om och om igen. Önskas en intensivare kyla kan produkten läggas i kylen eller frysen en stund. Produkterna tillverkas av oss själva i Luleå.

Användningsområdena för produkter är många som exempelvis vid klimakteriebesvär, då det kan vara skönt att svalka sig. Vid feber och huvudvärk kan det vara skönt att ha något svalkande som kyler pannan. Eller vid ett hårt träningspass.

Efter ett lyckat deltagande vid Stora Nolia mässan i Piteå satsar företaget nu på försäljning via hemsidan, samt letar även efter intressanta butiker att sälja produkten via.

Vi hälsar alla välkomna att besöka vår hemsida www.chillyou.se