Lindberg Design Group AB

Chiron designstudio delade ut eyeCard med sina trendböcker.

Pressmeddelande   •   Feb 15, 2010 22:18 CET

När Chiron delade ut sina trendböcker till italienska företag som Miroglio, Visconti di Modrone mfl. fick alla eyeCard ... och alla blev överförtjusta. Chiron designstudio grundades redan 1958. Man har sedan dess arbetat för italienska och franska textilföretag (bl.a. Chanel !) Chiron drivs av Bibi Ronchi, som vid sidan om sina trendböcker och konsultuppdrag även undervisar vid ett flertal universitet såsom Setificio in Como, Politecnico di Milano (Industrial Design course), IED School in Milan och Duksung Woman's University, Seoul South Korea. Chiron trendböcker publiceras 2 ggr per år med 18 mån framförhållning:

www.chironcomo.it - Trend books, quaderni tendenze, fashion consulting,

Lindberg Design Group har exklusiv världsomfattande distribution för eyeCard och ansvarig för design, försäljning och marknadsföring. EyeCard är patenterade optiska läsglasögon tillverkade i Italien och storlek av ett kreditkort 85x50x2mm och väger bara 5 gram. Perfekt för alla som är beroende av glasögon, men ofta glömt dom "någon annanstans".