Choice Hotels

Choice Hotels etablerar sig i Borås – Hotell Vävaren blir ny medlem i nordens största hotellkedja.

Pressmeddelande   •   Okt 20, 2005 09:12 CEST

Det välkända affärsresehotellet, Hotel Vävaren blir nu en del av hotellkedjan Choice
Hotels Scandinavia, med över 140 hotell i Norden. Ett franchiseavtal har tecknats
vilket innebär att Hotel Vävaren ingår i hotellkedjan under varumärket Comfort Hotel från och med den 1 januari 2006. Hotellet passar på att byta namn i samband med sitt inträde i kedjan och det nya namnet blir Comfort Hotel Jazz.

– Vi arbetar kontinuerligt med att utöka och stärka vår portfölj av hotell i Norden.. Borås har länge varit på vår önskelista. Vi är därför mycket glada för att ha anslutit Hotell Vävaren genom franchising till vår kedja, säger Thomas Westergaard, direktör för Comfort Hotel i Norden.

Comfort Hotel Jazz är ett affärs- och konferenshotell som ligger mitt i centrala Borås. Hotellet har 97 rum och 193 bäddar samt 3 konferenslokaler där den största lokalen tar 40 personer. Hotellet har en à la carte restaurang, Brasseriet som serveras internationella rätter blandade med svensk husmanskost. På helgerna är Brasseriets pub en populär oas i Borås och uteserveringen är mycket välbesökt under sommarhalvåret.

– Choice Hotels är den starkaste hotellkedjan i Norden både genom geografisk spridning och genom sin starka nordiska försäljningsorganisation, så valet var ganska enkelt, säger Patrik Turnesjö, vd för nya Comfort Hotel Jazz.

För mer information, kontakta:
Thomas Westergaard, direktör Comfort Hotel i Norden, +47 902 76 777
Patrik Turnesjö, vd, Comfort Hotel Jazz, 0705 12 77 03

Comfort Hotel ingår i Choice Hotels Scandinavia ASA. Hotellkedjan är en av Nordens största med över 140 hotell i Danmark, Estland, Finland, Norge och Sverige. Kedjan marknadsför de fem varumärken Comfort Hotel, Quality Hotel, Quality Resort, Clarion Hotel och Clarion Collection. Målsättning för Choice Hotels Scandinavia är att bli Nordens ledande hotellkedja. Företaget strävar efter att framstå som det mest självklara hotellalternativet för affärs-, semester-/fritidsresenärer samt konferensarrangörer. Choice Hotels Scandinavia är en del av Choice Hotels International med över 5 000 hotell i 42 länder.

För mer information om Comfort Hotel och Choice Hotels Scandinavia se www.choicehotels.se