Choice Hotels

Choice Hotels expanderar i centrala Göteborg – Hotel Victoria ny medlem i nordens största hotellkedja.

Pressmeddelande   •   Okt 18, 2005 09:13 CEST

Hotel Victoria i central Göteborg blir nu en del av hotellkedjan Choice Hotels Scandinavia, med över 140 hotell i Norden. Ett franchiseavtal har tecknats vilket innebär att Hotel Victoria ingår i hotellkedjan under varumärket Comfort Hotel från och med den 1 november 2005. Hotellet byter namn i samband med sitt inträde i kedjan och det nya namnet blir Comfort Hotel City Center.

– Comfort Hotel har som målsättning att etablera sig i citylägen i större och mindre städer. Hotel Victoria passar perfekt in i vår portfölj med sin personliga atmosfär och sitt centrala läge, säger Thomas Westergaard, direktör, Comfort Hotel i Norden.

Comfort Hotel City Center är ett affärsresehotell som ligger mitt i centrala Göteborg på gångavstånd från centralstationen och citykärnan. Hotellet har 55 rum och 110 bäddar samt ett mötesrum.

– Vi ser med stor tillförsikt fram emot att få Choice Hotels Scandinavia som samarbetspartner. Varumärket Comfort Hotel passar oss och våra hotellgäster perfekt med sin nya satsning på konceptutveckling och växt i Norden, säger de gemensamma ägarna Thomas Hannerfalk och Wenche Osbakk-Hannerfalk, Comfort Hotel City Center.

För mer information, kontakta:
Thomas Westergaard, direktör, Comfort Hotel i Norden, mobil: +47 902 76 777
Thomas Hannerfalk, vd, Comfort Hotel City Center, mobil: mobil: 0707 14 62 90

Comfort Hotel ingår i Choice Hotels Scandinavia ASA. Hotellkedjan är en av Nordens största med över 140 hotell i Danmark, Estland, Finland, Norge och Sverige. Kedjan marknadsför de fem varumärken Comfort Hotel, Quality Hotel, Quality Resort, Clarion Hotel och Clarion Collection. Målsättning för Choice Hotels Scandinavia är att bli Nordens ledande hotellkedja. Företaget strävar efter att framstå som det mest självklara hotellalternativet för affärs-, semester-/fritidsresenärer samt konferensarrangörer. Choice Hotels Scandinavia är en del av Choice Hotels International med över 5 000 hotell i 42 länder.

För mer information om Comfort Hotel och Choice Hotels Scandinavia se www.choicehotels.se