Chokladfabriken på Söder

Chokladfabriken ger ut två julkalendrar

Pressmeddelande   •   Okt 21, 2010 12:09 CEST

Chokladfabriken ger ut två julkalendrar

Äntligen kan vi vänta in julen med stil och god smak! Chokladfabriken har tagit fram inte bara en, utan två olika chokladkalendrar som ska göra decembers mörka morgnar trevligare.

Som kunderna har tjatat

”Hoppas nu att alla blir nöjda. Det är väldigt många som har frågat efter chokladkalendrar som både ser bra ut och är goda att ta sig igenom”, säger Ellinor Isaksson som driver Chokladfabriken tillsammans med Martin Isaksson. ”Bakom våra luckor finns choklad som är gjord på rätt sätt och smakar himmelskt. Man ska längta efter att få vakna till en ny dag hela december.”

Ekologisk mjölkchoklad bland tomtar

Den ena kalendern är tänkt för alla som har barnasinnet kvar. Eftersom tomtenissar gillar mjölkchoklad innehåller den runda bitar Cru Hacienda

42 % från Felchlin i Schweiz. Chokladen är både god, ekologisk och Rainforrest alliance-märkt. Den sagolikt fina utsidan står illustratören Ingela Peterson Arrhenius för.

Mörk Fairtrade-choklad i kakaodjungel

Den andra chokladkalendern vänder sig till lite vuxnare smaklökar. I den döljer luckorna ekologisk och Fairtrade-märkt Valrohna Andoa noir 70% från Frankrike. Bakom den stiliga ytan ligger Chokladfabrikens husformgivare Katy Kimbell, som har tagit fram det typiska kakaomönstret.

Premiär på Chokladfestivalen

Redan till höstens Chokladfestival på Nordiska museet i Stockholm kommer man att kunna köpa Chokladfabrikens kalendrar för 125:- styck. Naturligtvis kommer kalendrarna också att finnas på www.chokladfabriken.com och i de fyra butikerna.

Hör av dig!

Vill du veta mer om chokladkalendrarna, eller om något annat som rör hantverk, kärlek och riktigt god choklad? Hör av dig till Ellinor på ellinor@chokladfabriken.com eller telefon 08-640 05 68.