Hamburger Börs AB

Christer Sjögren- in concert på Hamburger Börs 12-13:e februari

Pressmeddelande   •   Feb 02, 2010 14:39 CET

Den 12-13:e februari 2010 gästspelar Christer Sjögren på Hamburger Börs!

Med sin trygga, djupa stämma och sitt drömska leende har Christer Sjögren fått en central plats i det svenska folkets kollektiva hjärta. Sedan tiden med Vikingarna har han visat sin fantastiska bredd som soloartist med album som täckt allt från visor och schlager till Elvis hyllningar och 60-tals pop. Alltid med Christers karaktäristiska coola stämma. Nu har hans elfte soloalbum kommit, Schlagerminnen.

Efter att just ha firat sin 40-åriga artistkarriär i Sverige med TV-program, utsåld konsertturné och utgivning av jubileums-cd är det dags för ett efterlängtat gästspel i Stockholm. Konserten på Hamburger Börs 12-13:e februari innehåller allt man kan önska sig. Christer tar er med på en musikalisk resa ifrån Vikingarna till Schlagerminnen och tillsammans med sin orkester och kör, sin karaktäristiska scennärvaro, fantastiska publikkontakt och sin djupa fylliga stämma ser han tilll att göra er afton oförglömlig.

Hamburger Börs är en av Skandinaviens äldsta showkrogar som har blivit något av en institution i Nöjes-Sverige. Vi leverar en helhetsupplevelse där show, mat och dryck står i centrum.

Pressinfo: Sandra Gustafsson 08-7878509 eller maila till sandra@hamburgerbors.se

Pressbilder på http://www.hamburgerbors.se/sjogren/layout/pictures.htm