MPC AB

Christian Olsson kommer till MPC Stjärngolf i Malmö

Pressmeddelande   •   Jun 09, 2013 20:08 CEST

Vi kunde tidigare meddela att Fotbollslandslagets Andreas Granqvist gör premiär hos företags- och kändisgolfen MPC Stjärngolf. Det är nu klart att även friidrottslegenden Christian Olsson gör premiär och även han vid tourpremiären i Malmö kommande vecka.

Premiären på MPC Stjärngolf touren sker i år hos Barsebäck GCC vilket blir andra året i rad som evenemanget arrangeras hos den högklassiga golfanläggningen. Nytt för i år är att premiären av touren sker på Barsebäck GCC vilket förra året var avslutningen på touren.

- Vi gjorde en utvärdering efter premiär året på Barsebäck GCC där vi fick ett mycket positivt gensvar men en del som önskades justera var val av datum vilket har gjort att vi nu justerat till att starta touren hos Barsebäck GCC, säger Marcus Palmqvist, CEO Partner MPC AB.

Profilen ger stjärnglans
MPC Stjärngolf är en företags- och kändisgolf där man som företag ska få en unik möjlighet att kombinera nytta med nöje i form av högklassig golf och knyta nätverk. Till varje team tillsätts en känd profil eller golfproffs vilket ger en stjärnglans till evenemanget. Det är givetvis viktigt att det är profiler som brinner för golfen och även att de ska kunna vara med och knyta nätverk.

Christian Olsson gör premiär

Vi kan nu stolt meddela att även forne världsstjärnan i friidrott Christian Olsson gör premiär hos MPC Stjärngolf. Christian har bland annat på sin meritlista ett OS-guld, tre VM-guld, fyra EM-guld och sex SM-guld i tresteg. Han vann även Golden League genom att vinna alla sex deltävlingar och säkrade sin andel på 500 000 dollar.

- Mycket roligt att Christian Olsson gör debut i MPC Stjärngolf. Vi vill alltid ha en bra bredd på profiler i åldrar, olika idrotter, nöjes- och näringslivet. Att nu Christian med sin meritlista kommer till spel känns extra roligt eftersom vi alltid vill förnya och Christian är den optimala profilen för evenemanget, säger Marcus Palmqvist

Christians premiär blir vid MPC Stjärngolf i Malmö på Barsebäck GCC torsdagen den 13 juni med start kl. 12.30. För vidare information om MPC Stjärngolf, kontakta Marcus Palmqvist via mail marcus.palmqvist@mpcab.se eller telefon 08 – 452 22 30 eller besök: www.stjarngolf .se