KAMIC Installation

Christian Persson – ny försäljningschef på Bromanco Björkgren AB

Pressmeddelande   •   Feb 15, 2011 09:16 CET

Bromanco Björkgren AB, ett bolag inom KAMIC GROUP Electronics, har haft en mycket god tillväxt under senare år och satsar nu ytterligare.

Christian Persson, som har många års erfarenhet från komponentförsäljning till OEM-kunder och svensk industri, har från och med 1 februari blivit ny försäljningschef på Bromanco Björkgren AB.

Tidigare försäljningschef för Bromanco Björkgren AB och tillika affärsområdeschef inom KAMIC Group Electronics, Matthias Eriksson, kommer framöver att ägna mer tid åt att utveckla affärsområdet.

”Christian Persson blir en viktig del i vår utveckling av Bromanco Björkgren och affärsområdet. Genom Christian kommer vi dels kunna fortsätta vår fokusering att leverera bra lösningar till våra kunder idag, men vi lägger även ytterligare en pusselbit till att bli den ledande komponentleverantören i norra Europa” säger affärsområdeschefen för KAMIC GROUP Electronics, Matthias Eriksson.

För mer information om Bromanco Björkgren AB och KAMIC GROUP Electronics hänvisar vi till affärsområdeschef, Matthias Eriksson, tfn: 054- 570120, matthias.eriksson@kamic.se. För ytterligare information om bolagen samt gruppen, gå in på:  www.kamicgroup.com.

KAMIC GROUP Electronics ger namn åt det affärsområde inom KAMIC GROUP som marknadsför, säljer produkter och lösningar till elektroniktillverkare, elinstallatörer mf.l. I affärsområdet ingår Bromanco Björkgren AB, Tibe Interconnect AB, Tibe El OY samt  KAMIC, Karlstad Automatic AB/ Elmiljö. KAMIC GROUP Electronics har idag 25 anställda och omsätter ca 100 miljoner SEK.

KAMIC GROUP består av 13 handels- och agenturföretag uppdelade i affärsområden i Sverige, Finland, Norge och Danmark. I gruppen finns ca. 120 anställda och omsättningen är ca. 500 mkr räkenskapsåret 2010/2011.