Paroc

Christian Thunberg och Anders Bertilsson - två nya kundansvariga på Paroc Byggisolering

Pressmeddelande   •   Sep 22, 2008 10:47 CEST

Paroc Byggisolering stärker sin organisation med två nya kundansvariga, Christian Thunberg och Anders Bertilsson.
Christian, 30, ansvarar för Paroc Byggisolering Distrikt Öst och Anders, 45, är kundansvarig i Stockholm.

- Paroc har produkter som ligger i tiden, säger Christian Thunberg som är utbildad byggingenjör. Vi måste alla tänka på att spara energi och därigenom bromsa växthuseffekten. Att nu börja arbeta för Paroc och med de energibesparande lösningar som vi har känns helt rätt utifrån hur marknaden ser ut.

Anders Bertilsson, som arbetat på Paroc i nio år, går från en tjänst till en annan inom företaget.
- Det känns riktigt roligt med jobbrotation och att få arbeta med nya kunder och nya produkter. Samtidigt är jag intresserad av miljöfrågor och ser hur branschen påverkas av stigande energipriser och en ökad allmän kunskap om människans påverkan på miljön. Så jag ser fram emot en händelserik framtid för Paroc Byggisolering.

Lars Persson, försäljningschef Paroc Byggisolering Sverige:
- Både Christian och Anders har gedigna kunskaper i byggteknik och erfarenhet från byggbranschen och kan därför bistå våra kunder och marknaden med energikloka lösningar.

Christian har tidigare varit säljare på Lindab Sverige AB och Anders kommer senast från Paroc Teknisk Isolering där han haft motsvarande befattning.

För ytterligare information, kontakta:
Lars Persson, försäljningschef Paroc Byggisolering Sverige, 0500-46 93 40
Bilder för fri publicering, Anders Ekhammar, tfn 031-701 33 37

Paroc Group är en av de ledande tillverkarna av mineralullsisolering i Europa. Till PAROC® produkter hör byggisolering, teknisk isolering, fartygsisolering, byggelement och akustikprodukter. Företaget bedriver tillverkning i Finland, Sverige, Litauen och Polen och har sälj- och representationsbolag i 13 europeiska länder. Paroc Group ägs av Arcapita Bank B.S.C.(c) och deras medfinansiärer samt att personalen i Paroc-koncernen äger en mindre andel. Paroc Groups omsättning år 2007 var EUR 461,7 miljoner och det genomsnittliga antalet anställda 2282.