Akademikerförbundet SSR

Pressmeddelande   •  Maj 11, 2003 00:00 CEST

Akademikerförbundet SSRs kongress:
Christin Johansson från Helsingborg omvald till förbundsordförande

På söndagen valde Akademikerförbundet SSR kongress ny förbundsstyrelse för åren 2003 – 2006.

Till förbundsordförande omvaldes Christin Johansson, som är bosatt i Helsingborg är auktoriserad socionom och har sedan examen 1986 arbetat inom kommunal socialtjänst, främst inom barn- och ungdomsvård i Nordvästra Skåne. Efter ett antal år som socialsekreterare i Båstads kommun började hon arbeta i Svalövs kommun. För närvarande är hon tjänstledig från arbetet som chef för individ- och familjeomsorgen i Svalövs kommun.

Christin Johansson har varit fackligt aktiv sedan studietiden och har bland annat varit lokalföreningsordförande, lokal löneförhandlare och regionordförande för Kristianstads län. Hon har varit ledamot i Akademikerförbundet SSRs förbundsstyrelse sedan 1993.

- Akademikerförbundet SSRs ska vara ett starkt, modernt och demokratiskt förbund som ligger i framkant. Vi ska fortsätta utveckla förbundets fackliga styrka. Lön efter ansvar och kompetens, jämställdhet i arbetslivet, sager Christin Johansson.

Till förbundsstyrelseledamöter valdes också Mats Berglund, förste vice ordförande och Heike Erkers andre vice ordförande samt Helen Björesund från Kungälv, Anita Gidén från Halmstad, Lars Jansson från Göteborg, Kjell Jonsson från Piteå, Carina Laurin Stensson från Örebro, Camilla Ring från Linköping, Fredrik Pering från Malmö, Karin Wernerheim från Malmö och Anita Davidsson från Västerbotten.

För mer information kontakta:
Informationschef Maria Östberg Svanelind, 0708 17 44 31
Bilder på Christin Johansson kan hämtas på Akademikerförbundet SSRs hemsida.

Akademikerförbundet SSR är det fjärde största SACO förbundet och är ett yrkesförbund för ekonomer, samhällsvetare, personalvetare, beteendevetare och socionomer. Förbundet har drygt 43 500 medlemmar.

Akademikerförbundet SSR, Besöksadress: Mariedalsvägen 4, Internet: www.akademssr.se
Anna Bengtsson, pressekreterare tfn: 070 627 44 51 eller 08 617 44 51 E-post a.bengtsson@akademssr.se
Maria Östberg Svanelind, press- och informationschef tfn: 070 817 44 31 eller 08 617 44 87 E-post m.ostberg-svanelind@akademssr.se