Samhall

Christina Skogster Stange ny försäljningsdirektör på Samhall

Pressmeddelande   •   Nov 09, 2006 08:45 CET

Christina Skogster Stange är ny försäljningsdirektör på Samhall. Hon kommer närmast från tjänsten som VD för Intentia Consulting Sverige AB. Rekryteringen är ett led i Samhalls arbete med att hitta nya möjligheter att utveckla personer med funktionshinder genom arbete.

Christina Skogster Stange har under sin tid på Intentia haft en rad olika positioner, främst inom försäljning och affärsutveckling. Under tiden som Sverigechef ansvarade hon för cirka 550 medarbetare. Christina är 43 år.

– Det känns mycket roligt att Christina Skogster Stange har valt att ta sig an uppgiften att leda Samhalls försäljningsarbete. Christina har en gedigen försäljningsbakgrund och kommer att tillföra värdefull kompetens i vårt fortlöpande arbete med att aktivt söka utvecklande jobb för våra medarbetare. Samhall är bra på att ta sig an personkrävande uppdrag, där vi vet att våra medarbetare gör ett bra jobb, säger Birgitta Böhlin, VD för Samhall AB.

Samhalls uppdrag är att utveckla personer med funktionshinder genom arbete för att möjliggöra för medarbetarna att utvecklas och gå vidare till en anställning utanför Samhall. I det arbetet utgör försäljning och kontakt med nya kunder en central del.

– Jag har ägnat större delen av mitt professionella liv åt frågor som rör försäljning och affärsutveckling. Inom Samhall kommer jag att ansvara för att utveckla och stärka den gemensamma säljfunktionen i företaget. Jag hoppas kunna bidra till att skapa nya möjligheter till utvecklande och bra jobb för Samhalls medarbetare. Samhalls grunduppdrag ger säljarbetet en extra spännande dimension, säger Christina Skogster Stange.

Christina Skogster Stange kommer att tillträda som försäljningsdirektör den 1:a januari, 2007.

För ytterligare information kontakta:
Birgitta Böhlin, VD för Samhall AB, Tel: 08-553 411 02
Christina Skogster Stange, Tel: 070-205 85 34
Anna-Karin Hedlund, Kommunikationsdirektör för Samhall AB Tel: 070-287 85 20

Samhalls uppdrag innebär att skapa meningsfulla och utvecklande arbeten för personer med funktionshinder. Med cirka 22 000 medarbetare på cirka 250 orter är Samhall ett av landets största företag. Drygt 50 procent av Samhalls medarbetare arbetar inom tjänstesektorn. Samtidigt är Samhall en stor underleverantör inom industriområdet, bland annat vad gäller mekanik, möbler och elektronik. Under 2005 fick cirka 1100 anställda med funktionshinder ett nytt jobb utanför Samhall. Samhall omsätter årligen omkring 8 miljarder varav hälften utgörs av försäljningsintäkter.