Stiftelsen Skansen

Christina von Bülow och Bernt Rosengren - Blå måndag 13 augusti

Pressmeddelande   •   Aug 08, 2012 09:34 CEST

Blå måndag den 13 augusti är en kväll i samarbete med Stockholms Kulturfestival. Christina von Bülow och Bernt Rosengren möts på Sollidenscenen med sköna jazztoner i augustikvällen.

Christina von Bülow
är en dansk stjärna på jazzhimlen som med sin altsaxofon tog lektioner för Stan Getz kort före hans död i början av 1990-talet. Hon slog igenom 1993 med sin egen Christina von Bülow Trio och har spelat med många av de stora namnen inom svensk, dansk och internationell jazz.
Bernt Rosengren har hyllats som en av Europas viktigaste tenorsaxofonister och flöjtister i internationella musiktidskrifter. 2009 tilldelades han Kungliga Musikaliska Akademiens Jazzpris och 2010 fick han Svenska jazzriksförbundets hederspris för sin livslånga insats inom jazzmusik.ild: ar hyllats som en av Europas viktigaste tenorsaxofonister och flöjtister i internationella sammanhang.

Mer jazz samma kväll: Verandajazz på Gubbhyllan kl 17-19 och storbandsdans på Galejan med Leif Kronlund och Skansens storband kl 20 – 23.