Ladbrokes

Christopher Froome slutsegrare i Tour de France

Pressmeddelande   •   Jul 09, 2013 10:58 CEST

Christopher Froome slutsegrare i Tour de France

Jubilaren Tour de France som firar 100 år denna sommar har återigen rullat igång. När tävlingen avslutas i Paris den 21 juli kommer cyklisterna att ha trampat sig igenom 3 200 kilometer, mestadels i Frankrike men även närliggande länder.  Med några etapper i benen tippas det nu på brittisk slutseger i form av Christopher Froome i årets tävling.

Förra året togs segern och andraplatsen hem av engelsmännen Bradley Wiggins och Christopher Froome. I år är den sistnämnda tippad som vinnare av Tour de France och ger 1.16 av pengarna.

Strax efter finns Alejandro Valverde som ger 15.00 av pengarna och Nairo Quintana med 17.00.

Drygt en vecka in i tävlingen återfinns favorittippade Christopher Froome på en förstaplats i den totala sammanräkningen.

Vinnare Tour de France 2013: Christopher Froome 1.16 Alejandro Valverde 15.00 Nairo Quintana 17.00 Alberto Contador 17.00 Bauke Mollema 67.00 Roman Kreuziger 81.00 Joaquim Rodriguez 81.00 Daniel Martin 81.00

Fullständiga odds för Tour de France: http://sports.ladbrokes.com/sv-se/Cykel/Tour-de-FranceCykel/Tour-de-France-t110000295

För mer information vänligen kontakta:
Daniel Bergman, +46708452627, daniel.bergman@ladbrokes.co.uk eller se ladbrokes.com

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med med närmare 3000 vadslagningsbutiker i Storbritannien, Irland, Belgien och Spanien. Ladbrokes har mer än 16000 anställda. Vi tar emot 10 miljoner vad/bet varje vecka och över 14 miljarder pund i insatser varje år. Ladbrokes.com har dryga 3 miljoner registrerade kunder. Företaget är noterat på Londonbörsen sedan 1967 och representerat i Sverige sedan 2001.