Chubb insurance

Chubb lanserar Sveriges enda fullvärdesförsäkring med lokal service

Pressmeddelande   •   Nov 11, 2010 10:14 CET

Nu lanserar försäkringsbolaget Chubb en riktig fullvärdesförsäkring. Målgruppen är privatpersoner som vill vara säkra på att de kan återställa sina hem och tillhörigheter om en olycka sker. Genom årliga värderingsbesök och säkerhetskrav kan Chubb ge personlig och situationsanpassad service och ersättningsnivåer som säkerställer full återanskaffning eller återbyggnad.

Det kostar mycket mer än de flesta tror att återskapa ett hem efter en brand. Åtta av tio hem är underförsäkrade. Det är obehaglig överraskning när olyckan är framme. Chubbs fullvärdesförsäkring, Masterpiece, garanterar att ersättningsnivån blir rätt om olyckan är framme.

Masterpiece täcker bostad, bohag, värdeföremål, ansvar, rättskydd, familjeskydd, resor samt sanering och skadedjur. Kunden kan ha en och samma försäkring för alla sina hem och tillhörigheter, den gäller över hela världen och under alla omständigheter (force majour undantaget).

Masterpiece har över en miljon kunder i världen. Nu lanseras försäkringen i Sverige.

-          Masterpiece är en riktig fullvärdesförsäkring. Vi erbjuder kunderna en personlig och hög service. Ersättningen för att återställa den skadade tillhörigheten eller bostaden betalas snabbt, rättvist och fullt ut, säger Martin Spangenberg, vd på Chubb Sverige.

Chubb inleder alltid samarbetet med kunden genom ett hembesök för att säkerställa återbyggnadskostnaden för bostaden och fastställa värdet av lösöret. I samband med detta bedöms säkerhetsnivåerna som krävs för att skydda tillgångarna.

Därefter sker en årlig uppdatering av försäkringsbeloppen.

Om olyckan är framme säkerställer Chubb att kunden får rätt ersättning för att kunna återställa hem och tillhörigheter på bästa möjliga sätt. Kunden kan själv bestämma vilka leverantörer de ska anlita. Chubb ersätter kunden fullt ut även om det inte blir det billigaste alternativet.

Ersättningen anpassas efter kundens önskemål, som kan välja att få kontant ersättning vid ett tillfälle eller delbetalningar vartefter förlorade föremål återanskaffas. Vid speciella tillfällen koncentrerar sig Chubb mer på återanskaffningen än den finansiella ersättningen som till exempel när man anlitade en dykare för att få upp en Rolexklocka från havets botten eftersom klockan hade ett stort affektionsvärde för ägaren.

I Masterpiece ingår även ett familjeskydd som bland annat omfattar hot, utpressning och kidnappning, samt rättsskydd vid tvist. Försäkringstagaren kan använda sin egen advokat vid tvister med till exempel leverantörer, grannar eller föreningar. Förutom att Chubb, till skillnad mot andra försäkringsbolag ersätter advokatarvodet fullt ut är försäkringsbeloppet betydligt mer generöst.

För mer information, kontakta:

Martin Spangenberg, vd på Chubb Insurance Company i Sverige, mspangenberg@chubb.com, 073-426 66 75

Över hela världen erbjuder Chubb skräddarsydda försäkringsskydd, hög service, prisbelönt skadereglering och en mångfald av innovativa försäkringslösningar. Chubb Sverige är en filial till Europabolaget Chubb Insurance Company of Europe SE, som ingår i Chubb Group med världsomspännande verksamhet och huvudkontor i USA. Chubb Group grundades 1882 och är idag en av världens ledande försäkringsorganisationer. Moderbolaget, the Chubb Corporation, är sedan 1984 listade på New York Stock Exchange. Chubb Insurance Group har ett globalt nätverk med drygt 130 filialer i 32 länder. Vi på Chubb Sverige har en lång erfarenhet av att hantera globala försäkringsprogram och kan erbjuda ett stort antal förstklassiga försäkringslösningar.