Universal Music Sweden

CHVRCHES släpper debutalbumet "The Bones Of What You Believe" 23e september

Pressmeddelande   •   Jun 18, 2013 10:27 CEST

CHVRCHES släpper sitt debutalbum The Bones Of What You Believe den 23:e september. Den skotska electropoptrion, bestående av Lauren Mayberry, Martin Doherty och Iain Cook, släppte under förra året singlarna ”The Mother We Share” och ”Lies” online och skapade med ens stor uppståndelse. Med ett unikt electro/post-punk/hiphop-sound inspirerat av artister som Prince och Depeche Mode axlar de rollen som pionjärer inom sin alternativa genre. Förra året sålde de ut både sina Europa- och USA-turnéer, var förband åt Depeche Mode samt placerade sig bland topp 5 på BBC:s Sound of 2013-lista. Framgångarna fortsätter för den superhypade trion med en ny video och singel – ”Gun”. Kolla in det psykadeliska mästerverket nedan och låt dig dras med i CHVRCHES förföriska electrodänga.