Västerås Science Park AB

Cinemavision gör reklamfilm för Anthon Berg

Pressmeddelande   •   Feb 16, 2010 10:51 CET

Videoproduktionsbolaget Cinemavision i Västerås har fått i uppdrag att producera tolv reklamfilmer för den danska chokladtillverkaren Anthon Berg. Reklamfilmerna kommer att produceras under året och vara en viktig del av Anthon Bergs nya marknadsprofilering via webben.
-Videoproduktion för nätet växer hela tiden och många företag prioriterar nätet för att kunna utnyttja den stora publik som finns på sajter som exempelvis Youtube, säger David Ovsepian på Cinemavision.

Mycket har hänt sedan Cinemavision startade 2008 av David Ovsepian och Peter Belwon. I höstas gick de nyföretagarprogrammet Kick Start och de expanderar nu både nationellt och internationellt. På två år har omsättningen tredubblats och idag sysselsätter de drygt tio personer som de tar in på uppdragsbasis i olika produktioner. Dessutom pågår planeringen för fullt inför deras första långfilm som kommer att spelas in i sommar. Vi kan förvänta oss en och annan actionscen under inspelningen i Västerås.

För mer information kontakta:
David Ovsepian, Managing Partner, Cinemavision
tfn: 0735-13 07 47

Agneta Lindell, kommunikatör, Västerås Science Park
tfn: 0733-400 833
e-post: agneta.lindell@vasterassciencepark.se

Magnus Lundin, VD, Västerås Science Park
Tfn: 0709-703 807
e-post: magnus.lundin@vasterassciencepark.se

Västerås Science Park är en av Sveriges största teknikparker med drygt 200 etablerade företag. Vårt mål är att stärka regionens näringsliv genom att skapa fler arbetstillfällen och fler nya företag i Västmanland. Besök vår verksamhet på http://www.vasterassciencepark.se