Flatgaroo Production AB

CirkusPrinsessan

Pressmeddelande   •   Jul 17, 2009 13:38 CEST

CirkusPrinsessan är ingen vanlig cirkus. Här visar världens främsta kvinnliga artister upp sina mest färgstarka och nyskapande konster i en farligt sensuell föreställning samtidigt som de tävlar om titeln årets CirkusPrinsessa.

CirkusPrinsessan 2009 skapas med helt andra förutsättningar än tidigare år. Cirkusskolornas popularitet tillsammans med modern teknik har banat väg för en helt ny generation artister som vågar experimentera och mixa olika genrer. Glädjande nog tar kvinnorna större plats än förr. Vi vågar lova att CirkusPrinsessan 2009 kommer att bjuda på akter där rörelser smälts samman med ljud och ljus till en konstform du inte trodde var möjlig.

I år bjuds publiken in på ett annat sätt än tidigare. Med hjälp av Internet kan du följa tävlingen och se alla videouppträdanden. Vilket bidrag gillar du bäst? Var med och rösta fram Folkets Favorit till finalen i Stockholm 1-4 oktober! Här tävlar även de 13 bidrag som juryn utser. I denna nervkittlande liveshow har du chans att rösta på nytt - antingen på plats i arenan eller vid dator/mobiltelefon. Tävlingsnumren visas på webben och segraren utses på sista föreställningens Grande Finale. Livepubliken tillsammans med webbpublik och en internationell jury röstar.

1-4 Oktober på Gärdet i Stockholm.

För biljetter besök www.cirkusprinsessan.se