Cision

Cision - finalist i 2010 års CODie Awards

Pressmeddelande   •   Dec 18, 2009 10:18 CET

CHICAGO, December 11, 2009 – Cision, global leverantör av omvärldsbevakning, distribution av pressmeddelande och analystjänster till allmänheten, näringslivet och andra kommunikatörer tillkännagav idag att deras programvara för PR, CisionPoint, samt verktyget för bevakning av sociala medier har valts ut som finalister till 2010 års CODiE Awards.

Prisutdelningen inrättades 1986 och presenteras av SIIA (Software and Information Industry Association) som belönar framstående insatser i mjukvaru- och informationsteknologiföretag. Vinnarna kommer att tillkännages den 26 januari 2010.

- Med uppkomsten av sociala medier har en ny global gemenskap bildats som omfattar PR-konsulter, kommunikatörer, journalister, bloggare, marknadsförare och inflytelserika röster på nätet säger Hans Gieskes, VD och koncernchef för Cision. Cisions verktyg och teknik är kritiska och möjliggör de samtal som binder, stärker och utvidgar denna gemenskap.

- Att vara en CODiE Award finalist är ytterligare ett bevis på att CisionPoint och omvärldsbevakningsverktyget för sociala medier är state-of-the-art verktyg som hjälper till att skapa en gemensam grund där människor kan hitta varandra, ansluta, lätt dela nytt innehåll, snabbt hitta affärskritisk information samt ha mer produktiva samtal säger Hans Gieskes.

CisionPoint lanserades i USA i oktober 2007 och blev den snabbast växande PR verktyget med mer än 5000 registrerade kunder de första 24 månaderna. I CisionPoint ingår mediadatabasen som är den mest omfattande databas med kontakter i sitt slag innehållande sökbar information om nästan en miljon redaktörer, analytiker, frilansare, krönikörer, journalister och bloggare.

Databasen uppdateras 18.000 gånger om dagen och ger övergripande information om redaktionell inriktning, målgrupp, räckvidd, upplagor, medietyper, byråer, relaterade medier med mera. Cision lanserar för närvarande CisionPoint som plattform för alla sina kunder över hela världen, inklusive Fortune 500 företag, globala PR-företag, ideella organisationer, universitet och små företag.

Magnus Thell, VD
E-post: magnus.thell@cision.com
Cision Sverige AB
Linnégatan 87A
Telefon: 0046 8 507 410 00

Om Cision:

Cision skapar förutsättningar för företag och organisationer att fatta bättre beslut och nå bättre resultat genom plattformen CisionPoint, som erbjuder tjänster för kommunikations- och PR-ansvariga.
CisionPoint utsågs 2009 till vinnare av CODiE Award i klassen Best Online News Service av Software and Information Industry Association (SIIA). Med lokal expertis och global räckvidd levererar Cision relevant medieinformation, målgruppsanpassade distributions–tjänster, mediebevakning och kvalificerade analyser. Cision har kontor i Europa, Nord–amerika och Asien samt partners i 125 länder. Cision AB är noterat på Stockholmsbörsen och omsatte 1.8 miljarder 2008.

Detta pressmeddelande finns även på www.cision.com