Cision

Cision och Twingly lanserar bloggbevakning

Pressmeddelande   •   Aug 14, 2007 10:52 CEST

Cision har valt Twingly, Nordens största bloggsökmotor, som samarbetspartner för bevakning av bloggar i Norden Cision får i och med samarbetet tillgång till 100 000 bloggar i hela Norden. I Sverige är antalet över 50 000. Twingly har tidigare jobbat med att koppla samman media, som till exempel Svenska Dagbladet, med bloggosfären. Nu är det istället företag och organisationer som knyts samman med bloggarna. - I ett första steg får vi tillgång till den absolut bästa bloggbevakningen i Norden. Vi förbättrar vårt grunderbjudande till våra kunder och kan ytterligare vässa våra blogganalyser dessutom tar vi ett enormt steg i jämförelse med våra konkurrenter säger Alexander Mason, affärsutvecklare på Cision Norden. Genom att bevaka bloggosfären kan våra kunder få direkt feedback på vad deras konsumenter tycker och tänker om deras tjänster och produkter. Det nordiska bloggandet ökar och varje dag tillkommer 100-tals bloggar. De populäraste svenska bloggarna har under en vecka tiotusentals läsare vilket har gjort bloggarna till en mycket inflytelserik grupp. - Cision är världens största omvärldsbevaknings- och medieanalysföretag och att de nu väljer att samarbeta med oss känns som en kvalitetsstämpel, säger Martin Källström, VD på Primelabs, företaget som utvecklar Twingly. Vi tror att samarbetet kommer att stärka bloggarnas ställning som kommunikationskanal för företagen och ge bloggarna ännu mer inflytande. Att följa bloggarna är som att ha en pågående fokusgrupp. Många av bloggarna är early adopters och ett utmärkt tillfälle att följa bloggosfärens reaktioner är exempelvis vid en produktlansering, en kampanj eller ett event. - Vi ser fram emot ett långsiktigt partnerskap med Twingly. De ligger långt fram inom detta område och har många idéer på hur vi skulle kunna jobba tillsammans framöver, säger Alexander Mason. Vårt samarbete följs även noggrant av våra kollegor i Europa, som tycker att Primelabs lösningar är banbrytande. För ytterligare information, vänligen kontakta: Alexander Mason, affärsutvecklare Cision Sverige AB Tel: 08-507 411 16 Mobil: 0733-45 16 00 E-post: alexander.mason@cision.com Martin Källström, VD Primelabs AB Direkt: 013-473 10 14 Mobil: 0733-62 86 54 E-post: martin.kallstrom@primelabs.se Om Cision: Cision förbättrar kunders konkurrenskraft genom integrerade tjänster och webbaserade portallösningar för omvärldsbevakning, reputation & campaign management och hantering av mediekontakter. Cision AB är noterat på nordiska börsen och har cirka 20 000 aktieägare. Bolaget har cirka 2 700 anställda och omsatte 1,9 miljarder kronor 2006. Cision bedriver verksamhet i USA, Storbritannien, Sverige, Kanada, Tyskland, Norge, Finland, Danmark, Portugal, Nederländerna, Hong Kong och Litauen. www.cision.com Om Primelabs: Primelabs utför konsultuppdrag och produktutveckling inom sociala media. Vår huvudverksamhet är Nordens största bloggsökmotor Twingly. Bland våra kunder finns bland andra Svenska Dagbladet, Dagens Nyheter, IDG, The Times i Sydafrika och Helsingin Sanomat i Finland. www.primelabs.se