Cision

Cision lanserar tysk version av Cision Wire

Pressmeddelande   •   Jul 07, 2009 13:40 CEST

Cision Wire, den ledande sajten i Norden för nyhetsreleaser lanseras nu i Tyskland. Cision Wires popularitet har ökat stadigt sedan lanseringen i september förra året. I vårt löpande arbete med förbättringar för att öka våra kunders synlighet infördes nyligen bl a videopublicering och uppspelning på Cision Wire. Dessutom finns kopplingar mot sociala medier som Twitter, och i samarbete med Sermo Consulting, uppdatering av kunders konton på YouTube och Flickr samt sociala nyhetsrum som vi bygger för kunders webbplatser. Nu öppnar vi som nästa steg i utvecklingen upp Cision Wire för den tyska marknaden.

Cisionwire.de är en sajt för alla företag och organisationer som vill exponera sina nyheter på tyska och är inte begränsad enbart till tyska företag. Den är precis som övriga språkdomäner byggd på ett sökmotorvänligt sätt med en rad funktioner som underlättar för läsaren och ökar våra kunders synlighet.

- Vi har under många år distribuerat våra kunders nyheter även på tyska och är därför mycket glada att nu kunna presentera dessa på en egen domän för att öka våra kunders synlighet. Detta är ytteligare ett av många steg i vårt arbete att bygga den den bästa plattformen för att exponera våra kunders nyhetsreleaser och annan information. Vi ser fram emot en spännande höst med många nyheter.

Länk till CisionWire: www.cisionwire.de

Bilder bifogas på Magnus Thell och sajten.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Magnus Thell
MD Cision Scandinavia
Cision Northern Europe
E-post: magnus.thell@cision.com

Om Cision:
Cision skapar förutsättningar för företag och organisationer att fatta bättre beslut och nå bättre resultat genom plattformen CisionPoint, som erbjuder tjänster för kommunikations- och PR-ansvariga. Med lokal expertis och global räckvidd levererar Cision relevant medieinformation, målgruppsanpassade distributionstjänster, mediebevakning och kvalificerade analyser. Cision har kontor i Europa, Nordamerika och Asien samt partners i 125 länder. Cision AB är noterat på Stockholmsbörsen och omsatte 1.8 miljarder 2008.