Cision

Cision och Sveriges Informationsförening inleder samarbete

Pressmeddelande   •   Dec 01, 2009 09:59 CET

Den 14 -15 juni 2010 går World Public Relations Forum av stapeln i Stockholm där Sveriges Informationsförening står som arrangör tillsammans med den globala kommunikationsorganisationen Global Alliance.

Både företag och icke-statliga organisationer kommer att belysa den avgörande betydelsen av det kommunikativa ledarskapet i den nya globala, politiska, ekonomiska och sociala miljön. Bland talarna återfinns bland andra Brian Solis, författare och ”social media guru” och Sven Hamrefors, professor i innovation och kommunikation vid Mälardalens högskola, som ska ta begreppet ”kommunikativa organisationer” till nya höjder.

Sveriges Informationsförenings medlemmar är viktiga för Cision och ett samarbete har nu inletts kring World Public Relations Forum 2010. Cision kommer att bistå med kompetens kring synlighet online och dessutom tillhandahålla ett Social Media Newsroom för konferensen.

– Vi tycker det känns mycket givande att samarbeta med Cision som har lång erfarenhet av PR och kommunikation och dessutom är en globalt ledande aktör. Det är därför en perfekt partner i samband med World Public Relations Forum 2010 säger Sylvia Nylin.

– Det känns riktigt roligt att kunna bjuda in Cisions dryga 30,000 kunder i hela världen till en av de största händelserna inom kommunikationsbranschen nästa år som kommer att bli en milstolpe för nästa generations PR-metoder. Att eventet dessutom går av stapeln samma vecka som kronprinsessan Victorias bröllop skapar goda förutsättningar för händelserika dagar här i Stockholm säger Magnus Thell, VD på Cision Sverige.
Läs mer om World Public relations Forum 2010 på www.wprf2010.se.

För mer information, vänligen kontakta:

Magnus Thell, VD
E-post: magnus.thell@cision.com
Cision Sverige AB
Linnégatan 87A
Telefon: 0046 8 507 410 00

Cision skapar förutsättningar för företag och organisationer att fatta bättre beslut och nå bättre resultat genom plattformen CisionPoint, som erbjuder tjänster för kommunikations- och PR-ansvariga.
CisionPoint utsågs 2009 till vinnare av CODiE Award i klassen Best Online News Service av Software and Information Industry Association (SIIA). Med lokal expertis och global räckvidd levererar Cision relevant medieinformation, målgruppsanpassade distributions–tjänster, mediebevakning och kvalificerade analyser. Cision har kontor i Europa, Nord–amerika och Asien samt partners i 125 länder. Cision AB är noterat på Stockholmsbörsen och omsatte 1.8 miljarder 2008.