Eurovip Mobile Services AB

CISL köper 20 % av M-business portalen Splashi

Pressmeddelande   •   Okt 16, 2004 18:43 CEST

Splashi, med huvudkontor i Stockholm, har ett komplett system för mobil underhållning. Genom att vända betalningsflödet kommer Splashi att kunna tillhandahålla bilder, ringsignaler och spel kostnadsfritt för användarna. Förra året omsatte denna industri över 6,8 miljarder SEK i västra Europa och industrin växer lavinartat. Genom att vända betalningsflödet och tillhandahålla bilder, ringsignaler och spel gratis till användaren förväntar sig Splashi att tjänsten bokstavligen ska explodera. Splashi:s tjänst kommer även föda nya koncept och företag som arbetar med mobilen som forum.

Intresset för Splashi har vuxit snabbt och förhandlingar pågår med franshisetagare i ett antal europeiska länder.
Lanseringen av portalen är beräknad till den 1 oktober och samtidigt kommer ett avtal presenteras som ger Splashi möjligheten att erbjuda mobila tjänster som öppnar helt nya möjligheter för handeln. För denna tjänst har flera större operatörer redan visat stort intresse för.

- Splashi är ett ungt spännande företag som vi tror kommer att nå stora framgångar internationellt inom den här sektorn och vi ser det som en spännande investering säger Cisl:s VD Kenth Söderström

- Ett sammangående med Cisl-gruppen ger oss en ekonomisk styrka och en teknikplattform som gör att vi kan ta nästa steg i våran utveckling säger Splashi:s VD och grundare Joachim Alvarez. Vi kompletterar varandra mycket bra och att vi kan vara varandra behjälpliga på nya marknader. Att implementera CISL:s teknik i vår plattform ger oss oanade möjligheter att presentera nya tjänster i framtiden, avslutar Joachim Alvarez.