CISL Gruppen AB

CISL lanserar XBet.com

Pressmeddelande   •   Mar 13, 2006 09:08 CET

CISL Gruppen AB (publ.) lanserar idag sin första produkt under varumärket XBet. XBet är samlingsnamnet på CISL’s nya betting applikationer som till största delen kommer att använda sig av CISL’s bettingexchange teknologi.

Först ut är e-sport skillgaming, att spela om pengar i datorspel. Systemet lanseras idag med playmoney och kommer att betatestas publikt under en tid innan riktiga pengar tillåts.

Speltypen som först erbjuds är så kallade FPS(First Person Shooter) spel där det handlar om att eliminera sin motståndare. Precis som i poker så finns olika nivåer där insatsen är olika hög. Den spelversion som är först ut är väldigt enkel; på en dollar nivån förlorar den som blir skjuten en dollar och den som träffar vinner en dollar med avdrag för vår provision.

”Detta blir den första produkten vi lanserar baserad på bettingexchange teknologin vi just förvärvat. Att spela mot varandra i ett datorspel har länge haft en stor attraktionskraft men att nu kunna möta varandra ”head to head” där poängsystemet är baserat på riktiga pengar blir något nytt “säger Kenth Söderström, VD på CISL Gruppen AB (publ).

För mer information, besök www.xbet.com

Stockholm den 13 mars 2006

Kenth Söderström
VD CISL Gruppen AB (publ)
Tfn: 070-556 5137
CISL Gruppen AB (publ) handlas på Stockholmsbörsen Nya Marknaden, Sverige, www.nyamarknaden.com

Besök: www.cislgroup.com

Om Nya Marknaden
Nya Marknaden är en inofficiell handelsplats där mindre bolags aktier handlas via Stockholmsbörsens handelssystem SAXESS. Handeln sker elektroniskt på ett enkelt och kostnadseffektivt sätt och bedrivs kontinuerligt på samma sätt som för de börsnoterade företagen. Information om kurser, volym och orderdjup offentliggörs i realtid genom samma kanaler som för börsaktier. Stockholmsbörsen ansvarar inte för övervakningen av bolagen på Nya Marknaden utan det gör istället en sponsor. Sponsor för CISL är Remium AB som är medlem vid och har avtal med Stockholmsbörsen. Sponsorn ansvarar för att bolaget uppfyller kraven för att handla aktien på Nya Marknaden samt att bolaget löpande följer informationskraven, vilka motsvarar de för börsbolag.