Citat AB

Citat Journalistgruppen vann formtävling

Pressmeddelande   •   Okt 13, 2005 10:59 CEST

Citat Journalistgruppen stod för det vinnande konceptet när Huddinge kommun arrangerade en formtävling för sina informationskanaler.

Tävlingen gick ut på att ge förslag på formspråk som passar kommunens externa kanaler och personaltidningen. Tanken bakom den nya formen är att informationen från Huddinge kommun ska utstråla tillväxt, delaktighet och mångfald.

- Vi tycker att Citat Journalistgruppens förslag innehåller värme, nytänkande och har en färgsättning som återspeglar många kulturer. Vi har arbetat med dem i andra sammanhang och därför känns det naturligt att utvidga samarbetet, säger C A Eriksson pressekreterare på Huddinge Kommun.

I ett första steg är det hushållstidningen Vårt Huddinge och personaltidningen Inblicken som får ny form och ny redaktionell struktur. Nästa steg är att anpassa kommunens hemsida, platsannonser och profilannonser till den nya formen.

Citat Journalistgruppen vann uppdraget i konkurrens med tre andra byråer. Samtliga har redan ramavtal med Huddinge kommun och blev därför inbjudna att delta.

- Allt fler företag och offentliga verksamheter inser hur viktigt det är med en sammanhållen kommunikation som tydliggör avsändaren och stärker varumärket. Vi har lång erfarenhet av den typen av arbete, säger Henrik Johansson vd för Citat Journalistgruppen.

Stockholm, den 13 oktober 2005

CITAT AB

För ytterligare information kontakta:
Henrik Johansson, vd Citat Journalistgruppen, 08-588 331 69, 0708-97 70 31 eller
Magnus Lundblad, vd Citatkoncernen, 031-701 57 21, 0708-77 77 62

Pressmeddelandet finns även att hämta på Citats hemsida, www.citat.se.

Citat Journalistgruppen tillhör Citatkoncernen som hjälper marknads- och informationsavdelningar till en bättre vardag. Citat erbjuder en kombination av konsulttjänster, systemlösningar och produktion. Citat har drygt 300 medarbetare och kontor i Stockholm, Göteborg, Västerås och Helsingborg. Ägare är Bure Equity AB. Citat har många av Sveriges större företag som kunder t ex Volvo, Ericsson, AstraZeneca, H&M, FMV, TeliaSonera och ABB.